Is een ondertekende checklist na vóórinspectie (verkoop woning) bindend?

Bij de verkoop van onze woning is bij de voorinspectie door de kopers én de makelaar de checklist ondertekend voor akkoord.
Nu, echter na oplevering, zeggen de kopers dat we het de toiletaccessoires hadden moeten achterlaten want dit staat zo in de verkoopbrochure.
Nu willen ze een vergoeding voor nieuwe, vervangende toiletgerei.
Ze kunnen van ons de spullen zo terugkrijgen, maar wie heeft er nu 'gelijk'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dit is een lastige.

Ik neem aan de makelijk de verkoopbrochure heeft geschreven en dat jullie deze hebben goedgekeurd. Ook hebben jullie zelf een lijst moeten maken welke zaken achterbleven of overgenomen konden worden.
Als de toiletaccessoires vast zaten met schroeven dan horen ze achter te blijven, tenzij expliciet is aangegeven dat ze overgenomen konden worden dan wel niet achterbleven.
Wat is de mening van de makelaar hierover?