Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik moet naar de politierechter vanwege winkeldiefstal. waarschijnlijk moet ik gedragcursus volgen via de reclassering. hoe zit dat?

hierom heb ik een vraag want er loopt een nieuwe aangifte tegen mij, zonder dat de politerechter dat wet, kan je dan nog gevangenisstraf krijgen als je die cursus volgt via de reclassering

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
751

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je denkt dat je een gedragscursus moet gaan doen van de rechter en geen gevangenisstraf krijgt. Dat weet je natuurlijk niet zeker. Zeker nu een tweede aangifte is gedaan kun je ook direct de gevangenis in gaan.

Maar stel dat je eerst inderdaad alleen cursus krijgt.

Je kunt dan toch gewoon gevangenisstraf krijgen voor de andere diefstal. Dat je een cursus doet maakt niet uit. Dan moet je de cursus misschien na een tijdje gevangenisstraf gaan doen (of afronden, als je al begonnen was). Maar deze cursus kun je ook doen terwijl je in de gevangenis zit. Dus als je er al mee begonnen bent op het moment dat je gevangenisstraf krijgt kun je er ook gewoon mee doorgaan.
(Lees meer...)
Poet
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding