Is het bij kortingsacties(Max. 2 producten p.p.) toegestaan klanten/korting te weigeren?

Dag allemaal,

Ik stel deze vraag omdat ik op internet geen specifiek antwoord kon vinden.

Regelmatig zijn Cadeaukaarten in de aanbieding, er staat vaak vermeld 'Max 2 per persoon'. nu vroeg ik me af wat dit precies betekend.
Wil dit zeggen 2 producten per transactie? Dit zou betekenen dat als je de winkel uit en weer binnen loopt je opnieuw klant bent en dus weer gebruik kan maken van deze korting.

Mogen winkeleigenaren een klant weigeren om deze reden? en wat zegt de wet hier over?

Alvast bedankt!
groetjes,
Sebas

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

"Maximaal 2 producten p.p." betekent "maximaal 2 producten per persoon" en betekent eenvoudigweg dat een en dezelfde persoon bij de desbetreffende actie niet meer dan 2 gelijke producten mag aanschaffen. Dat is de 'deal'.

Een winkel kan dan ook weigeren om er, in het kader van diezelfde actie, meer aan dezelfde personeel te leveren, hoe vaak hij of zij ook naar de winkel komt. Je wordt daar namelijk geen andere persoon van.

Dit soort 'maximaal x per persoon'-regels gelden onder meer om handelaren buiten de deur te houden als een gewild artikel in de aanbieding is waardoor de 'normale' klanten, voor wie de goederen bedoeld zijn, achter het net vissen.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dat lijkt me duidelijk. Aankopen zijn dus persoon gerelateerd.
Dank jullie wel voor het snelle antwoord
Een winkeleigenaar is nooit verplicht jou iets te verkopen dus als jij achter elkaar binnenloopt om steeds die twee producten te kopen kan die jou dus gewoon weigeren te verkopen. Je hebt er namelijk al twee gekocht en het was twee per persoon. Je kunt iemand meenemen die er ook twee koopt en je kunt proberen een uur later nog een keer te komen maar ze mogen jou inderdaad weigeren er nogmaals 2 te verkopen.