Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verplicht om bij een klantenpas een nieuwsbrief te ontvangen?

Er zijn namelijk bedrijven die zeggen dat afmelden niet mogelijk is. Afmelden nieuwsbrief = ook gelijk klantenpas afmelden. Tenzij ik alleen de nieuwsbrief niet meer wil. Mag dat wel, wat dat bedrijf doet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
912

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja ze willen nu eenmaal reclame maken door die nieuwsbrief. dus zullen ze wel een constructie hebben verzonnen dat het bij elkaar hoort. Ze zijn nu eenmaal bang dat jijleuke aanbiedingen over het hoofd ziet als je de nieuwsbrief niet leest, en dat zijn hun extra inkomsten.
Ik eem aan dat het een mail is, voor dat soort gevallen heb ik gewoon een speciaal hotmail adres gemaakt. Eens in de zoveel tijd kijken of er echt niets belangrijks bij zit en je belanrijkere mail blijft overzichtelijk
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Wat ik in zo'n geval doe (gmail) is simpelweg een filter instellen dat alles wat van de afzender van de nieuwsbrief komt regelrecht in de prullenbak plaatst. Outlook kent ook de optie om te blokkeren. Zo krijg je dan de situatie wél een bruikbare klantenpas, maar geen rommel in je inbox.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding