Mag een voetbalclub, zonder "herinnering" te sturen, de niet-betaalde contributie vorderen van 2011 t/m 2013?

in juli 2011 heb ik de automatische betalingen stop laten zetten omdat mijn zoon ging studeren en geen tijd meer had om te voetballen. Nu bleek hij daar toch tijd voor te hebben en is bij dezelfde vereniging bij een veteranenteam blijven voetballen maar tot op heden is er geen contributie betaald. Nu krijgen wij een faktuur van de afgelopen 3 seizoenen zonder ooit een verzoek tot betaling te hebben gekregen. kan dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou dit niet mogen? Zo te lezen is het lidmaatschap niet beëindigd en dien je gewoon de contributie te voldoen, dat de club dit pas ontdekt na drie jaar is een fout in hun boekhouding maar dat ontslaat jullie niet van het voldoen van jullie verplichtingen en zo te lezen is het een eerste rekening en nog geen aanmaning of incassobureau.

Antwoorden (2)

Je kreeg de rekening terecht, met het stopzetten van de betaling, wordt niet automatisch je lidmaatschap stop gezet, dat moet je dan ook officieel doen. Je zoon is dus al die tijd lid gebleven van de vereniging en verplicht zich daarmee de contributie te betalen. Een rekening sturen voor het gebruik maken van de faciliteiten van de club mag dus gewoon, een aanmaning, moet vooraf gaan met een rekening. De club heeft juist gehandeld. Je kunt nog proberen of ze akkoord gaan met een gespreide betaling, maar niet betalen kan niet, je zoon heeft er gebruik van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. De betaalplicht hangt namelijk niet af van het al dan niet ontvangen hebben van een aanmaning. Men kan tot max. 5 jaar terug.

Netjes is anders.

"Zo bedraagt de verjaringstermijn voor contractuele vorderingen slechts 5 jaar, art 3:307 BW. De wet spreekt hier over een verbintenis uit overeenkomst. Hierbij moet u niet alleen denken aan een geldvordering, een niet betaalde lening of een huurvordering, maar elke verbintenis die u aangaat. "
Computoon