welke straf hangt je boven het hoofd als je in rotterdam of dordrecht graffiti spuit (minderjarig)?

ik denk dat hier geen uitleg voor nodig os

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je dit van plan soms?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het "kwaad" al geschied is ;)
Ik hou ervan, doetzelf ook, maar dan moet het wel mooi zijn. Dus geen tags door mooie kunstwerken zetten AUB!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idioot, primitief gedrag dat alleen voorkomt bij hypermannetjes met dezelfde drang die je ook bij honden ziet, namelijk pissen tegen paaltjes etc. om een terrein af te bakenen. Zielig. Het is vandalisme en straffen zijn helaas te laag.
Kunst is het niet. Het is vandalisme.

Antwoorden (4)

Dan mag je een paar dagen heerlijk een werkstraf doen en dat zal waarschijnlijk zoiets zijn als graffiti schoon maken. Van mij mogen ze er een jaar van maken trouwens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er vanaf

- of je betrapt en aangeklaagd wordt
- wat je bespuit. Op je eigendommen mag je zoveel graffiti spuiten als je wilt. Als je iemand anders eigendom bespuit hangt het ervan af of je vooraf toestemming had of niet. Had je dat niet en word je betrapt en aangeklaagd dan hangt het ervan af of je een trein, iemands huis, een winkel een standbeeld of wat dan ook beklad hebt. Je zult worden aangeklaagd voor vernieling van andermans eigendom. De straf zal dan waarschijnlijk een taakstraf zijn, nog waarschijnlijker houdt die taakstraf in dat je het bewust object mag schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad en dat is een echte rotklus. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ervaring mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik heb het gezien van iemand die een muur van het huis had bewerkt, en heeft er hard voor moeten werken. Snotjong van 17 jaar en werd nog vader ook. Niets geen medelijden mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij had een muur bezwangerd? :)
Ten eerste maakt de plaats van het delict niet uit. Het Nederlands recht geldt in heel Nederland.
Ten tweede, er bestaat niet zo iets als een standaardstraf. Als je al meerdere keren bent aangehouden dan zal je zwaardere straf krijgen dan als het de eerste keer is. En zo zijn er nog wel meer factorren die van invloed zijn.
De straf zal de eerste keer waarschijnlijk een werkstraf zijn. Bovenop zal je de kosten voor het verwijderen van de graffiti op tafel moeten leggen. Deze kunnen erg oplopen. Maar goed, dit is niet voor elke zaak hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk mag deze de muur gaan schoonmaken, zodat ze weten hoeveel werk het is om dit eraf te halen. Om hiervan te leren. Als er kosten worden gemaakt kunnen ze het eventueel verhalen.

Ook kunnen ze bureau Halt inroepen als men dat nodig vindt. Om te leren van hun fouten zonder tussenkomst van officier van Justitie