Wat kan ik doen met een 'op maat gemaakt' product wat niet naar mijn zin is?

Voor de verjaardag van mijn vriend heb ik een schort laten bedrukken. Het moest een erg leuk schort worden en ik had ook duidelijk aangegeven waar ik het plaatje en waar ik de tekst wilde hebben. Nu is de tekst alleen op een plek gedrukt waar ik hem echt niet mooi vind (en heb het ook aan wat anderen mensen gevraagd en die waren het met mij eens). Ik heb de winkel gemaild en hierop heb ik een reactie gekregen wat neerkwam op 'tja.. handwerk, niets aan te doen'. Ik ben daar eigenlijk niet tevreden mee maar wat kan ik nu doen? Ik zou achteraf betalen, ik heb het nog maar kort binnen dus heb nog niet betaald.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Schort retourneren met mededeling, dat het niet volgens afspraak is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer uit te zoeken wat voor koop en levervoorwaarden die winkel heeft. Geef ook schriftelijk aan dat er niet volgens afspraak is geleverd en dat je bereid bent om te betalen als er een schort geleverd wordt zoals afgesproken is. Bewaar een kopie voor jezelf ivm betalingsherinneringen achteraf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij zijn hun afspraak niet na komen retourneren met een briefje er bij
tip stuur het wel aangetekend weg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden (art. 7:17 lid 1 BW). Of dit zo is moet worden bepaald aan de hand van diverse omstandigheden, waaronder de mededelingen van koper en verkoper. Wanneer jij genoegzaam kunt aantonen dat niet is geleverd wat is afgesproken dan kun je herstel of vervanging vorderen of de overeenkomst ontbinden ex art. 7:22 lid 1 BW. Let wel dat het gebrek dusdanig moet zijn dat dit ontbinding rechtvaardigt. Je mag betaling van de koopprijs in beginsel opschorten.