Hoe kan ik mijn verhuurder bestraffen?

Mijn verhuurder van mijn kamer komt erg vaak zonder toestemming binnen, totaal een 40-tal keer over het laatste jaar.
Maakt beledigingen zonder hiertoe aanleiding te hebben.
Verbied het mij vrienden binnen te laten.
Heeft meerdere malen gedreigt om mij op staande voet huis huis te trappen. Dreigt met het verwisselen van de sloten, ook al een poging gedaan hiertoe. Doet geen onderhoud aan het pand, kasten vallen van de muur, kortsluitingen, kranen en verwarming die niet goed werken, kapotte wc, kapot raam.
Loopt erg vaak per dag naar binnen te gluren.
Verbied het mij lamellen of gordijnen voor de ramen te sluiten, komt ook binnen om ze te openen.
Doorzoekt mijn vuilnis.
Verhoogt de huur buiten de normen en dreigt hierbij met uitzetting als je niet voldoet.
Op al de bovengenoemde punten zijn getuigen, foto's en/of video's van.
Heb een jaar lang geen aangifte durven doen uit angst van het verlies van onderkomen. Ook nu moet ik wederom per 24 November uit huis zijn van hem. Dit zonder aanleiding of wettige reden, geen hulp bij het zoeken van wat anders door de verhuurder.
Op advies van anderen probeer ik nu toch een einde aan deze praktijken van deze man te maken. Ook mijn huisgenoot kampt hiermee.
Mijn vraag is ; Wat kan ik doen om deze man zo hard mogelijk te laten bestraffen voor zijn daden en welke kosten zijn hier aan verbonden? alle relevante informatie is welkom!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
3.7K

Het beste antwoord

Tja het is een heel lastige situatie, als er niet redelijk te praten valt, temeer omdat ik verwacht dat je al herhaaldelijk aangegeven hebt niet gediend te zijn van zijn inbreuk op jouw privacy. Als eerste denk ik informatie in te winnen bij een juridisch loket. Verder vraag ik mij af, als je een officiele huurovereenkomst hebt, waarom je geen slot aan de binnenzijde op je deur zet. Met een officiele huurovereenkomst heeft je verhuurder verplichtingen maar als ze willen pesten dan komen ze daar ver mee, maar kan je naar de huurdercommissie.

Bestraffen lijkt mij geen goed te doen in je situatie want in dat geval ga je zeker de straat op, misschien toch nog eens uitleggen hoe jij je voelt on deze situatie!

Sterkte gewenst.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
De website van het Juridisch Loket is www.juridischloket.nl.

Andere antwoorden (1)

Ik zou hem het leven zuur maken:

Verbied het mij vrienden binnen te laten.
Gewoon toch doen, wat wil hij doen dan?

Heeft meerdere malen gedreigd om mij op staande voet huis huis te trappen.
Laat hij het doen dan, doet hij toch niet, anders had hij dat al wel gedaan.

Dreigt met het verwisselen van de sloten, ook al een poging gedaan hiertoe.
Doe dat dan zelf, zodat hij er niet meer in kan.

Doet geen onderhoud aan het pand, kasten vallen van de muur, kortsluitingen, kranen en verwarming die niet goed werken, kapotte wc, kapot raam.
Lekker zo laten, wel een puntje voor de huurcommissie, kan hij de huur gaan verlagen.

Loopt erg vaak per dag naar binnen te gluren.
Foto van hem maken op de achterkant van je kast plakken en deze voor het raam schuiven, met een tekst eronder "Kan je het zien?"

Verbied het mij lamellen of gordijnen voor de ramen te sluiten, komt ook binnen om ze te openen.
Nieuwe sloten en dat gaat dus niet meer.

Doorzoekt mijn vuilnis.
Lekker in de vuilniszak schijten en andere vieze bagger erin doen.

Verhoogt de huur buiten de normen en dreigt hierbij met uitzetting als je niet voldoet.
Te veel huur vragen mag niet, zaak voor de huurcommissie.

Maar alle gekheid op een stokje ik zou echt contact opnemen met de huurcommissie. Alleen kan ik me voorstellen dat daarmee de verhoudingen tussen jou en je huurbaas zo ernstig verstoord worden (en ik vind dit al ernstig) dat je toch andere woonruimte zult moeten zoeken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus! Je hebt niets aan de huurcommissie in dit geval, lijkt me.
Ik zou per direct een ander huis/onderdak zoeken en zo snel mogelijk weg wezen. Dit is belachelijk en schandalig. Niet te tolereren inbreuk op je privacy, dus >> wegwezen binnen 3 maanden moet je dat lukken. Vraag bij een paar woningstichtingen [sociale huurhuizen] adressen van leegstaande huizen op, schrijf je meteen in, gaat soms een tijd over heen, maar doe het nu, nee zeggen tegen een aangeboden huis kan altijd nog! Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als vraagsteller ander onderdak had kunnen vinden, had hij/zij dat allang gedaan lijkt me.
Plus voor heervoldemort voor het enthousiast meeleven, en het voorstel om de huurcommissie in te schakelen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Per 24 nov er al uit mag ook al niet. Voor de verhuurder geldt een minimale opzegtermijn van drie maanden. Echter, voor elk jaar dat de huurder de woonruimte heeft gehuurd wordt deze minimale termijn met één maand verlengd tot een maximum van zes maanden.
De verhuurder die aan een huurder de huur opzegt, moet in zijn opzeggingsbrief de reden van de opzegging vermelden. Doet hij dit niet, dan blijft de opzegging zonder gevolgen. http://www.justitia.nl/huurrecht/kamerverhuur.html Maar ik zou zowiezo heel snel iets anders zoeken want vs pikt wel heel veel van de verhuurder en dit weet de verhuurder en deze zal steeds een stapje verder gaan alhoewel hij dit al gedaan heeft. Jammer dat vs de verhuurder niet direct lik op stuk heeft gegeven bij de eerste overtreding.