kan je per telefoon aangiften doen bij de politie? zie uitleg

Ik wil niet dat me ouders het weten en der achter komen, dat ik werd gevolgd door een paar boze gasten ze waren echt kwaad ze wouden me volgens mij echt in elkaar slaan ,ben toen gouw een winkel in ge rend voor hulp toen zatten ze te schelden naar me en ze gingen toen weg wat kan ik veder doen alls de politie niks doet ?

Toegevoegd na 12 minuten:
Het is dus 1 me achterna fietsen met ze vijfen op het laats , 2 me in elkaar willen slaan en 3 me opwachten

Toegevoegd na 3 dagen:
Je had gelijk heb het tog aan me ouders verteld vanacht ik ben aan gevalen door ze maar gelukig waaren der onstanders die me hiepen morgen gaan we aan giften doen ze gooide van me fiets af en ze trapte me volgens mij

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ze gaan zich zorgen maken en van het weekend is het goed afgelopen nog
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De politie is 2 en half uur met de aangifte ze zullen het dan hoog opnemen

Het beste antwoord

Als jij achtervolgd word ben je oerstom als je dit niet aan je ouders vertelt. Vooral niet als je in zon gevaarlijke situatie bent beland. Oerstom! Je MOET dit tegen je ouders zeggen.

Dreigingen van deze aard dienen worden afgehandeld met 1-1-2. Op het moment dat je veilig aangifte kunt gaan doen, is bij dit soort feiten het alleen toegestaan dat via het bureau te doen.

WAAROM?? zou je dit willen verbergen voor je ouders. Als je het verzwijgt breng je jezelf in (levens)gevaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee aangifte van dit soort gevallen, bedreiging, moet mondeling aan het bureau.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangifte doen op het bureau kan altijd. Telefonisch of via internet soms.

Maar van welk strafbaar feit in bovenstaande situatie sprake is, is mij niet duidelijk. Het lijkt me te licht om onder stalking of bedreiging te vallen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bedreiging:

"Artikel 284 Wetboek van Strafrecht:
1. Met gevangenisstraf van ten hoogste negen maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1°. hij die een ander door geweld of enige andere feitelijkheid of door bedreiging met geweld of enige andere feitelijkheid, gericht hetzij tegen die ander hetzij tegen derden, wederrechtelijk dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden;
2°. hij die een ander door bedreiging met smaad of smaadschrift dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden.
2. In het geval onder 2° omschreven wordt het misdrijf niet vervolgd dan op klacht van hem tegen wie het gepleegd is."

Stalking:
"Artikel 285b Wetboek van Strafrecht:
285b

Omschrijving: 1.Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste 3 jaren of een geldboete van de vierde categorie.
2.Vervolging vindt niet plaats dan op klacht van hem tegen wie het misdrijf is begaan."
Computoon