Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik op mezelf gaan wonen met alleen een WIJ-uitkering?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
635
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
praatmaar: een WIJ-uitkering is gebaseerd op de wet Investeren in Jongeren, zoek maar op.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik heb zelf ook een WIJ-uitkering en woon al jaren op mezelf. Zal niet zeggen dat ze je om de hals vliegen, bij de gemeente, als ze horen dat ze meer moeten betalen, maar het kan wel. De consequentie kan wel zijn dat je hem opnieuw moet aanvragen, omdat naast je adres ook jouw situatie veranderd. Je krijgt dan naast de WIJ uitkering nog een toeslag voor alleenstaanden tot 27 jaar, uitwonend. Het totaal zal zo rond de 920 euro liggen.
De kans is ook groot dat de eventuele sollicitatie cursussen en procedures weer opnieuw worden ingezet, omdat je hem opnieuw aanvraagt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag zeker, vraag eventueel bij de gemeente meer informatie aan en zorg ervoor dat je goed voor wordt gelicht. Je moet straks niet voor verassingen komen te staan.
MAAR GA WERKEN OFSO!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vindt het erg onaardig hier te zeggen dat iemand maar moet gaan werken ofzo. Niet iedereen heeft die mogelijkheid of niet direct. Ik ken erg veel mensen die ongewild in een uitkering zitten. Ik denk niet dat je mensen op afstand op die manier beoordelen mag. De afstand tussen een goede baan en een uitkering of minder is kleiner dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GAAAPPP!!!!.......

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding