me zusje is meegenomen door de politie en wil niet vertellen waar ze zit mag dat?

de reden ervan is.dat ze namelijk de laatste 2dagen niet is komen opdagen voor haar taakstraf dat is dom ik weet het,ze is net 18 en word er gezegt wij mogen niks melden kan dat zomaar

Toegevoegd na 1 minuut:
en daarvoor moet ze 12dagen vast zitten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (4)

Ze zullen het wel tegen je moeder moeten zeggen, volgens mij! Dus als je het vraagt aan je moeder/vader weet je het als het goed is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaa mijn ouders die hadden het ook gevraagd en er werd gezegt,dat ze het niet zouden vertellen omdat ze dus 18 is maar ik wil het zoo graag weten net als me ouders natuurlijk,want ik mis haar echt heb haar sinds vrijdag niet meer gezien omdat ik namelijks weekend weg moest voel me erg klote erom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij kan er zelf voor kiezen of de politie de familie vertelt waar ze zit.
Als ze nee zegt dan moet je politie hier gehoor aangeven.
Als ze meerderjarig is, dus 18 dan houdt het op qua info.
Wellicht kunnen jullie morgen haar advocaat benaderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dan kunnen we wel te weten komen waar ze zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook (haar) advocaat heeft een beroepsgeheim, de advocaat kan haar toestemming vragen om te vertellen waar ze zit. Als je meerderjarig bent komt privacy om de hoek kijken.
Ze is 18 jaar dus meerderjarig.
Ik denk dat ze het dan niet meer aan ouders hoeven te melden omdat ze nu verantwoordelijk is voor haar eigen situatie, hoe rot dat ook klinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het kader op de wet op persoonsbescherming mag de politie geen informatie verstrekken omtrent de verblijfplaats van uw zus, ook niet aan directe naasten, zonder toestemming van uw zus.

Uw moeder zal vandaag benadert worden door politie om kleding en andere persoonlijke spullen van uw zus te verkrijgen, mogelijk dat er dan een definitieve verblijfplaats van uw zus bekend kan worden gemaakt (is afhankelijk van uw zus), vermoedelijk is ze tot op heden verbleven in een arrestantenverblijf op het hoofdbureau van politie in het district en wordt ze vandaag over geplaatst naar een penitiaire inrichting.

Overigens het uitdelen van minnen aan antwoorden die niet bevallen is geen oplossing, uw zus en u zijn niet geholpen met een antwoord dat niet juist is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Conqei Wat er is mis gegaan is op deze wijze moeilijk te achterhalen, het is namelijk best mogelijk dat de zus contact heeft gehad met reclassering of de werkplek, dat weten we niet en het is best mogelijk dat vraagsteller het niet weet. Dat de zus een risico heeft genomen staat als een paal boven water, of er al een plek gereserveerd was weten we ook niet wel dat bij een arrestatie de arrestant geen gelegenheid krijgt om kleding of iets dergelijks te pakken, dit wordt later opgehaald of mag gebracht worden door de ouders of een andere verwante. Het enigste wat we met zekerheid weten is dat de zus bepaalt wie mag weten waar ze verblijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zoals je ziet krijgen de juiste antwoorden tegenwoordig een min.