me zusje is meegenomen door de politie en wil niet vertellen waar ze zit mag dat?

de reden ervan is.dat ze namelijk de laatste 2dagen niet is komen opdagen voor haar taakstraf dat is dom ik weet het,ze is net 18 en word er gezegt wij mogen niks melden kan dat zomaar

Toegevoegd na 1 minuut:
en daarvoor moet ze 12dagen vast zitten

Weet jij het antwoord?

/2500

Ze zullen het wel tegen je moeder moeten zeggen, volgens mij! Dus als je het vraagt aan je moeder/vader weet je het als het goed is...

Als ze meerderjarig is, dus 18 dan houdt het op qua info. Wellicht kunnen jullie morgen haar advocaat benaderen.

Ze is 18 jaar dus meerderjarig. Ik denk dat ze het dan niet meer aan ouders hoeven te melden omdat ze nu verantwoordelijk is voor haar eigen situatie, hoe rot dat ook klinkt.

Op zich , hoe spijtig nu ook, is je zusje wettelijk gezien haar plicht (dus taakstraf) niet nagekomen en ze moet hebben geweten dat dit betekent dat ze bij niet nakomen van deze plicht 'opgepakt' kan worden en poosje in hechtenis. Ze is net 18 las ik, tja dan is politie en justitie niet verplicht meer haar adres nog aan de ouders/voogd door te geven... Wel kan ze ondanks nu even celstraf proberen op vrije momenten ZELF eens te bellen naar huis of bekenden...ook zijn er bezoekregelingen mogelijk! Succes!

In het kader op de wet op persoonsbescherming mag de politie geen informatie verstrekken omtrent de verblijfplaats van uw zus, ook niet aan directe naasten, zonder toestemming van uw zus. Uw moeder zal vandaag benadert worden door politie om kleding en andere persoonlijke spullen van uw zus te verkrijgen, mogelijk dat er dan een definitieve verblijfplaats van uw zus bekend kan worden gemaakt (is afhankelijk van uw zus), vermoedelijk is ze tot op heden verbleven in een arrestantenverblijf op het hoofdbureau van politie in het district en wordt ze vandaag over geplaatst naar een penitiaire inrichting. Overigens het uitdelen van minnen aan antwoorden die niet bevallen is geen oplossing, uw zus en u zijn niet geholpen met een antwoord dat niet juist is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100