mag een parkeerwachter een boete geven als je weg bent om geld in de meter te doen en er een rij wachtenden is.?

afgelopen zondag was het erg druk in de stad.de parkeermeter was een eind lopen van de plek waar ik de auto had gezet.er was een rij bij de meter.ik stond er wel 10 minuten te wachtten.wat als je ondertussen een boete krijgt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zoiets een keer meegemaakt. Ik parkeerde mijn auto en liep naar de automaat om een bonnetje te halen en ik kom terug, ligt er een bon. Ik die man aanspreken en die zegt dat ik gewoon kon liegen, uiteindelijk heb ik het aangevochten en camerabeelden van die parkeerplek lieten zien dat ik net kwam aanrijden, dus uiteindelijk hoefde ik niet te betalen.

Het beste antwoord

je kan idd een boete krijgen maar je kan hiertegen bezwaar aantekenen.

het is dan wel van belang dat je het bewuste bon uit de automaat niet weggooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad,de bon is een bewijs.had ik nog niet aan gedacht.+

Andere antwoorden (2)

Nee, daar kun je natuurlijk geen bon voor krijgen. Een parkeerwachter heeft zich aan de regels te houden, en dat betekent, dat hij niet zomaar bonnen uit gaat schrijven, maar voor hij dat doet even om zich heen kijkt.

In bijna alle gevallen valt dan snel te constateren dat er een rij bij de parkeerautomaat staat, en dan zal hij even wachten met zijn plannen. Een goede parkeerwachter gaat zelfs even kijken, waarom die rij er staat. Misschien houdt iemand de zaak op, omdat hij het niet begrijpt, of is er een defect.

Er is voor jou geen enkele andere mogelijkheid om aan een bonnetje te komen, om achter je voorruit te leggen, dan in de rij te gaan staan en je beurt af te wachten. Mocht je toch een bon krijgen, dan is dat een vergissing en kun je die boete succesvol aanvechten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er waren inderdaad mensen die de werking van de automaat uitgelegd moesten krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat dacht ik al. In sommige steden kun je niet meer met muntgeld betalen, en dan is de eerste keer betalen met pasje, en invoeren van kenteken best even wennen. Dat kost dan even tijd, maar dat weten parkeerwachters ook. Je zal maar wat ouder zijn, en je bril vergeten zijn; dan duurt het nog langer.
Ik begrijp uit je vraag dat je gelukkig geen bon hebt gekregen, en het alleen maar wilde weten wat er zou gebeuren als je wèl een bon zou krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het krijgen van de bon is geen vergissing en wettelijk gezien ook toegestaan.
Ja dan mag hij een parkeerbon geven, echter is dit zeer zwart wit gesteld en ontdaan van elke vorm van menselijkheid.

Wetgeving is er zeer strikt in, u dient bij aanvang van het parkeren de parkeergelden te voldoen, at er een wachtrij staat voor de betaalautomaat is zwart-wit gesteld uw probleem.

Echter als u een boete opgelegd krijgt in een dergelijk geval kunt u bezwaar aantekenen tegen de boete als u, aan de hand van getuige verklaringen hard kunt maken dat tijdig betalen niet mogelijk was en het niet kunnen voldoen aan de betaling de schuld is van de gemeente.