als je bijvoorbeeld in frankrijk bent geboren maar je leeft in nederland met paspoort enzo, wat is dan je nationaliteit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K

Het beste antwoord

Als jouw Nederlandse ouders in Frankrijk waren
en je bent daar geboren dan ben je Nederlander.

Als een van de ouders Nederlander is en de andere
is Frans, dan kunnen je ouders kiezen welke nationaliteit jij krijgt.

Als jouw ouders Fransen waren en je bent daar geboren, dan heb je de Franse nationaliteit.

Je leeft in Nederland, met een paspoort enzo.
Maar is dat paspoort Frans of Nederlands?
In dat paspoort staat je nationaliteit.

Als je Frans bent, kun je Nederlander worden omdat je een verblijfsvergunning hebt en een bepaalde tijd in Nederland woont.

Daar zitten nog wat variaties en wat haken en ogen bij,
maar dat kun je hier nalezen:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-om-de-nederlandse-nationaliteit-te-krijgen.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hangt af van de nationaliteit van je ouders. De geboorteplaats is niet bepalend voor je nationaliteit. Anders zouden kinderen die bv in de vakantie werden geboren een wel heel merkwaardige nationaliteit op na houden. (Ik was op vakantie in Groenland, en beviel, is mijn kind nu Deens of Inuit?).