boete geldig?

ik heb een boete gehad afgelopen weekend in de nacht.. De agent kwam per fiets langs. Zag mij en gaf een boete voor wildplassen.

Hij vroeg alleen maar om mijn ID en maakte daar een foto van met zijn Iphone4. Het was zeer zeker wel een agent( id gevraagd).

Is deze geldig? Nog nooit zoiets meegemaakt namelijk..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon niet wildplassen, dan ook geen vervelende boetes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb gehoord dat de boete voor wildplassen hoger is dan de boete die je krijgt als je met je masturbeert op straat. Tip voor de volgende keer?:P

Antwoorden (3)

Als meneer agent je op heterdaad heeft betrapt is de boete zeker geldig. Wildplassen is namelijk verboden in de meeste gemeenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij niet de juiste manier voor het bewaren van jouw gegevens. Overigens zijn Iphones niet iets wat bij het politiepakket zit inbegrepen. Het is dus duidelijk een privé telefoon geweest. Je zou je zelfs af moeten vragen of deze manier veilig is en hoe deze persoon zonder nog een bekeuring te schrijven voor deze overtreding jouw ID kan koppelen aan de overtreding.

In ieder geval, mocht je een bekeuring krijgen raad ik jou aan een bezwaarschrift te schrijven naar de officier van justitie of een ander aangegeven adres op de bekeuring met de volgende punten die je genoemd moet hebben:

Het bewaren van mijn persoonsgegevens is onveilig in een telefoon.

Hoe kon de desbetreffende agent een boete achteraf uitschrijven door alleen een foto van een ID kaart in een telefoon.

Wat is de garantie dat de agent veilig omgaat met mijn gegevens in zijn telefoon. Hoe heeft hij dit gewist?

Veder kun je nog zeggen dat je je niet serieus genomen voelde door optreden als deze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het creatief gevonden, maar helaas: deze vlieger gaat niet op. Op de suggestie dat de boete niet geldig zou zijn omdat persoonsgegevens op een iPhone niet veilig opgeslagen zouden zijn kan ik zeggen: dat is geen grond voor verweer. De wet regelt welke opsporingsbevoegdheden geregeld zijn, maar niet welke hulpmiddelen een agent mag gebruiken om zijn notities bij te houden. Een agent schrijft een proces-verbaal dat het Openbaar Ministerie gebruikt om jou een transactievoorstel te doen. Daarbij mag hij zijn geheugen en zijn notities gebruiken. Zelfs als je een rechter zo gek zou krijgen om twijfels te krijgen bij de vaststelling van de identiteit, dan is het een makkelijk oplosbaar euvel. De betreffende agent kan in de rechtszaal verklaren dat de persoon die verdacht is ook de persoon is die hij heeft zien wildplassen. Let wel: ik zet wel mijn vraagtekens bij de zorgvuldigheid en ik ben het met je reactie eens dat ik me afvraag of er geen richtlijnen bij de politie zijn over het noteren van gegevens buiten diensttijd. Tegelijkertijd kan ik niet beantwoorden wat nou het wezenlijke verschil is met het noteren van persoonsgegevens op de achterkant van een bierviltje. Voor beiden geldt dat de agent een zekere zorgplicht heeft.
ja, een agent, zelf buiten functie, kan je voor wildplassen een boete geven..
Dus je boete is geldig...

Greetz, Oeds