Mag fit for free 38 euro vragen als je tijdens je bedenktijd wilt stoppen?

Je krijgt 14 dagen bedenktijd, maar je moet hiervoor wel 38 euro voor geven als je wilt stoppen mag dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Amadea
9 jaar geleden
Dit moet je aanvinken als je wilt inschrijven: " Ik ga akkoord dat mijn lidmaatschap per direct in gaat en daarmee de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen.
Indien ik gebruik maak van het herroepingsrecht dan betaal ik Fit For Free een redelijke vergoeding van € 38,00". Zij bepalen dus zelf dat het een redelijke vergoeding zou zijn...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet het niet zeker maar een bedenktijd is toch voor als je het niet bevalt? Het zou niks moeten kosten denk ik.. Maar ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jaa maar als je bijvoorbeeld een product wiltkopen en je brengt het terug binnen 14 dagen dan mag de verkoper toch ook niet om geld vragen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@searchingboy: de verkoper moet alleen bij koop op afstand direct binnen 14 dagen je geld terugbetalen en je het product laten terugsturen als je dat wil. Bij een koop in de winkel geldt dat niet, dan gelden de algemene voorwaarden. Als je dit bij F2F in de zaak ehbt afgesloten en bij het afsluiten is duidelijk gemaakt dat er kosten aanzitten, moet je die inderdaad betalen, tenzij er misleidend is geadverteerd, maar uit de reactie van Amadea lijkt dat me niet het geval.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, ik heb nog niets afgesloten maar nadat ik dit heb gezien zal ik toch geen abonnoment afsluiten.
Amadea
9 jaar geleden
Lijkt mij wel zo verstandig ja, want inmiddels vond ik een hele serie klachten van mensen die na enige tijd daar te hebben getraind hun abonnement op wilden zeggen maar nog een hele tijd tegen toch nog te betalen onkosten aanliepen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen lid worden daar!!!
Ik ben zelf 9(!!!!!!) maanden bezig geweest om van mijn abonnement af te komen. Om te janken dat bedrijf...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was opeens lid zonder dat ik ooit in de buurt van die lui ben geweest. Iemand zou mijn bankrekening hebben ingevuld (fitforfree controleert dat blijkbaar niet). En dan moet je heel wat tijd aan de telefoon hangen (kost ook weer geld) om dat geld weer terug te krijgen. Fitforfree zijn een stel oplichters.

Antwoorden (2)

Als het niet in het contract staat, dan mag het natuurlijk niet. Als ik jou was zou ik nog eens goed de kleine lettertjes doorlezen

Toegevoegd na 54 seconden:
Als het er echt niet instaat, dan kun je er eerst zelf iets aan proberen te doen en anders een rechtzaak
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat mag het bedrijf.

Het staat in artikel 8 van de Algemene Voorwaarden, waarmee je akkoord gaat als je je via internet aanmeldt.

Dat je een vergoeding moet betalen, is op zich redelijk: je hebt namelijk gedurende die 14 dagen ook gebruik kunnen maken van hun fitnessaanbod. Het bedrag dat je moet betalen wanneer je gebruik maakt van het herroepingsrecht is naar mijn mening echter (veel te) hoog. Als je het abonnement "Onbeperkt fitness" betaal je € 15,95 per maand, dan zou voor 14 dagen eur 8.- toch wel voldoende moeten zijn.

"Artikel 8: Herroepingsrecht
a. Indien het Lid de Hoofdovereenkomst en de Aanvulling en/of het loyaliteitsprogramma (Ledendealsabonnement)
is aangegaan via www.fitforfree.nl/inschrijven beschikt het Lid over een herroepingstermijn van 14 dagen. Deze
herroepingstermijn verstrijkt na de dag waarop de Hoofdovereenkomst en de Aanvulling en/of het loyaliteitsprogramma
(Ledendealsabonnement) is gesloten.
b. Om van het recht bedoelt onder sub a van dit artikel gebruik te maken dient het Lid een herroepingsverklaring te sturen
naar Postbus 128, 2350 AC Leiderdorp of info@fitforfree.nl waarin het Lid vermeldt: (i) welke dienst (Hoofdovereenkomst
en/of de Aanvulling en/of het loyaliteitsprogramma (Ledendealsabonnement)) het Lid wenst te herroepen, (ii) de datum
van het aangaan van de overeenkomst met betrekking tot deze dienst met Fit For Free, voorzien van een bewijs, en (iii) de
volledige na(a)m(en) en adresgegevens van het Lid. De herroepingsverklaring dient te worden voorzien van een datum en
handtekening van het Lid.
c. Fit For Free zendt het Lid zo spoedig mogelijk een bevestiging van ontvangst van de herroepingsverklaring toe.
d. Indien het Lid gebruik maakt van voormeld herroepingsrecht, dan dient het Lid Fit For Free een direct opeisbare redelijke
vergoeding van € 38,- te voldoen voor de diensten van Fit For Free. "
Computoon