Mijn slagboom is stuk en de installateur komt zijn vele beloftes niet na. Wat is mijn recht als beheerder van de slagboom?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Dat is allemaal afhankelijk van het contract dat (of de afspraken die) je met de installateur hebt. Je kan hem bijvoorbeeld wanprestatie verwijten als hij wel bepaalde werkzaamheden zou moeten verrichten, maar deze niet uitvoert. Als hij na herhaalde verzoeken nog steeds weigert, kan je een klacht indienen bij hem (met daarbij een duidelijke uitleg wat hij allemaal verkeerd heeft gedaan). Later kan je eventueel nog een klacht bij een beroepsorganisatie indienen. De installateur kan je om een schadevergoeding vragen, bijvoorbeeld een vergoeding van de kosten voor de inhuur van een andere reparateur.

Op de website https://www.juridischloket.nl/ vind je veel informatie over wat je kan doen wanneer een professional of een bedrijf niet nakomt wat er is afgesproken.
Antoni