mag ik de auto van mijn opa kopen en deze meteen verkopen met winst en zo ja, hoe moet dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dat mag als je opa het goed vindt. Ik zou zelf niet aan familie willen verdienen, maar illegaal is het niet. Je zult de auto wel op je naam moeten zetten en moeten verzekeren. Ook zul je eventueel wegenbelasting moeten betalen als de termijn die opa heeft betaald, is afgelopen.

Verkoop hem voor je opa, vraag 3000, geef je opa 1000, het is wel gewoon diefstal, tenzij je opa er nadrukkelijk toestemming voor geeft.

Vraag aan je opa: - het originele Tenaamstellingsbewijs (Deel IB) en het Overschrijvingsbewijs óf - het kentekenbewijs op creditcardformaat (kentekencard) met de tenaamstellingscode Verkoop de auto en de koper laat de auto bij het kenteken loket op zijn naam zetten en jou het vrijwaringsbewijs overhandigen samen met het geld. Overhandig het vrijwaringsbewijs en het afgesproken geld aan je opa en het is afgehandeld.

Bronnen:
https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Ken...

In beginsel wel. Het is natuurlijk wel zaak dat je geen verkeerde voorstelling van zaken geeft en dat je grootvader wilsbekwaam is. Daarnaast moet je als je beroepsmatig handelt rekening houden met de Belastingdienst.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100