Zijn kinderen verplicht om op een naburig speelveld te spelen?

Deze vraag stel ik n.a.v. een andere vraag over prikkeldraad in de tuin en persoonlijk schrok ik van sommige anrwoorden.

Toegevoegd na 1 uur:
Dit vraag ik niet voor mezelf, want ik geniet van iedere lach die ik hoor. En soms maken ze ook ruzie, maar dat is nodig om groot te groeien.
Alleen als volwassene moet je weleens wat bijsturen, maar hebben wij altijd gelijk?
Je kunt soms versteld staan wat die kleintjes allemaal bedenken.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zou echt niet willen dat een overheid zoiets ga bepalen, maar kwam bij die andere vraar wat vreemde antwoorden tegen, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zoek de prikkeldraad vraag.
Ben namelijk nieuwsgierig,want kinderen en prikkeldraad is een nono!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/voortuin-lagen-prikkeldraad-aanbrengen-lastige.213690
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hierboven is inderdaad de vraag die ik bedoelde.
Dank je wel Jet voor het antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thxxx

Het beste antwoord

Nee, dat is niet zo. Kinderen zijn vrij om te spelen waar ze willen mits dat geen gevaar of hinder oplevert. In de praktijk betekent dat dat elke stoep, elk pleintje een mogelijke speelplek is.
In jouw geval: jammer. Aan de andere kant: zou je echt willen dat de overheid ging aanwijzen waar kinderen mochten / moesten spelen? Dat zou wel ver gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 zou wel vreemd zijn idd. maar dan moet ook elke bejaarde verplicht naar de bejaarden soos, want hier in het overdekte winkelcentrum zitten ze altijd op hun rollator of op het bankje gezellig bij elkaar te beppen ook op 'mijn' bankje als ik even wil zitten :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou Euca, je kunt 2 dingen doen: of je jaagt ze weg, of je gaat er gezellig bij zitten beppen..:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor, heb even bij mijn vraag een toelichting gezet, want inderdaad: Kinderen zijn vrij om te spelen, gelukkig maar.
Kijk ook even bij mijn toelichting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens en ook in mijn geval: Het zou bizar zijn als een overheid zoiets zou bepalen.
Deze vraag was echt alleen naar aanleiding van de "prikkeldraad vraag"
Uiteindelijk moeten ouders gewoon blij zijn als hun kind regelmatig buiten speel, een beetje kattenkwaad hoort daarbij, want ook dat is een leerproces.
Helaas zien niet alle volwassenen dat in, want een kind moet je bijsturen en niet dwingen.
Uiteindelijk komt alles wat je erin stopt er bijna altijd uit.
(soms moet je heeeeel lang wachten)

Andere antwoorden (2)

Het is niet verplicht, maar als er een speelveld in de buurt is, is het wel de bedoeling dat ze daar gaan spelen en niet bij de buren voor de deur, zodat ze voor anderen geen onnodige hinder of overlast veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk weer zo'n min zonder enige onderbouwing, laf hoor :-(
nee dit zijn ze niet, het is een speel#mogelijkheid#. kinderen hebben dus de mogelijkheid hier te spelen als ze hier zin in hebben/voor kiezen.

het heeft helaas geen enkel verplichtend karakter.