is woningruil wettelijk toegestaan?

mag bij wettelijk toegestane woningruil ,,de huur aangepast of verhoogd worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Het beste antwoord

Ja, woningruil is toegestaan en ja de huur mag verhoogd worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voorbeeld en zo staat het overal in de voorwaarden:

Huuraanpassing
Bij woningruil tekent u een nieuw huurcontract. Woonwaard past daarbij haar huurbeleid toe. Dat betekent dat wij de huur aanpassen aan het bedrag dat volgens de woningwaarderingspunten bij de woning past. In de meeste gevallen betekent dat een huurverhoging. Het kan dus zijn dat de huur bij de ruil omhoog gaat! Vraag hier van tevoren naar, zodat u niet voor een verrassing komt te staan. Ook brengen wij (per nieuw huurcontract) € 35,- administratiekosten in rekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat mag het is in feite niet anders dan een nieuw bewoner.
woningruil is daar geen factor is
12 jaar geleden
Woningruil is binnen de wet niet bekend, het is wettelijk ook niets anders dan een nieuw adres verkrijgen door verhuizing.

Ook wordt de huur voor de nieuwe bewoner in principe niet gewijzigd, de nieuwe bewoner krijgt gewoon een nieuw contract met daarin vernoemd de huurprijs die hij moet gaan betalen.

De huurprijs die de oude bewoner heeft moeten betalen kan niet als huurprijs bedongen worden door de nieuwe bewoner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja , maar je hebt geen recht op woning ruil ! Dus de verhuurder moet er mee instemmen en kan z'n voorwaarden stellen . Of het gewoon op andere gronden niet wenselijk vinden . Dat kan zijn dat een Vd partijen of te veel verdient of te weinig , de gezinssamenstelling moet ook geschikt zijn vh huis .