Zijn de spuitbussen die je kunt kopen met carnaval verboden?

Is dat verbodenm op de wagens te spuiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

In sommige plaatsen zijn die spuitbussen,waar die gore plakslierten uitkomen verboden(volgens mij oa in Halsteren).Maar helemaal tegenhouden kun je dit natuurlijk nooit.
Kan het ook wel een beetje begrijpen,want die wagens rijden in verschillende optochten mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, anders kun je ze niet in een gewone winkel kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is 'formeel' niet verboden, maar veel uitgaansgelegenheden willen niet dat je die dingen binnen gebruikt, omdat die sliertentroep heel moeilijk schoon te maken is. In sommige gemeenten wordt ook gezegd dat ze verboden zijn, maar dat is dan meer om hoge reinigingskosten te voorkomen.

Zo is op veel scholen ook confetti verboden, omdat je het jaren later nog overal tussen vandaan haalt.