Uitnodiging voor verhoor, wat zou de gevolgen naar de gesprek kunnen zijn?

Vandaag een brief van de politie. Uitnodiging voor verhoor als verdachte te worden gehoord over verduistering ( in dienstbetrekking ). Wat staar mij te verwachten en wat zou de gevolgen kunnen zijn?
Ik ben 17 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Powergen
12 jaar geleden
We weten niet wat er gespeeld heeft. Wees eerlijk.. zou ik alleen maar kunnen zeggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niks hebt gedaan kan er weinig gebeuren.

Antwoorden (2)

Als de verdenking juist blijkt volgd ontslag en een justitiele vervolging.Als het je eerste keer is zal je een taak straf krijgen.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoelt u precies met justitiele vervolging? Ik had al ontslag op staande voet gekregen, en moet de bedrag terug betalen aan de bedrijf. Dit doe ik ook in termijnen. En ja het is de eerste keer..
ronron1212
12 jaar geleden
Je werkgever heeft waarschijnlijk dus ook aangifte gedaan anders zou je niet naar de politie moeten. Dus komt justitie hier aan te pas. Wordt waarschijnlijk dus een taakstraf.
Als eerste zal je een behoorlijk gesprek krijgen met één of meerdere opsporingsambtenaren.

Als tweede kan je je ontslag tegemoet zien en een strafvervolging door de officier van justitie als de politie voldoende bewijs heeft kunnen verzamelen.

Als laatste, naar gelang het vergrijp kan je een straf verwachten echter de zwaarte van je straf kan ik niet inschatten daar ik niet weet hoe ernstig het vergrijp is. Gezien je leeftijd kan je, als het vergrijp zeer ernstig is, je als volwassen vervolgt kunt worden.

Het lijkt me zeer verstandig dat je contact opneemt met een advocaat die gespecialiseerd is in strafrecht, hij kan je bijstaan en mag ook aanwezig zijn bij het verhoor als je ouders het goed vinden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zojuist de reactie hierboven gelezen.

Je bent al aan het terugbetalen, als dit op vrijwillige basis gaat zal het hoogstwaarschijnlijk enkel bij een taakstraf blijven.

Tocht een advocaat ijn de armen nemen lijkt me heel wijs.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als laatste maar niet de beste tip:

Je bent niet verplicht om gehoor te geven aan de oproep maar het spreekt wel tegen je en kan bij de strafbepaling een belangrijke rol spelen in de hoogte van de straf.