Een uitbouw uitbouwen, wel of geen vergunning?

5 jaar geleden hebben mijn man en ik een huis gekocht waaraan door de verkopende partij een aantal jaren daarvoor een uitbouw is gebouwd. Nu zouden wij deze uitbouw graag nog eens uitbouwen met 2,5 meter. Wij hebben 4 maanden geleden een bouwaanvraag gedaan maar kregen te horen dat we voor een uitbouw van 2,5 meter geen bouwvergunning nodig hebben. Toen dus uitgelegd dat het een uitbouw van een uitbouw betreft en tot op heden weten we nog steeds niet of we 'm wel of niet nodig hebben...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Voor bouwwerken tot 2.50 m.heb je geen vergunning nodig. Dit geldt voor aanbouw vanaf de oorspronkelijke achtergevel van de woning.
Die aanbouw staat er al. Wil je nog eens 2.50 m. gaan aanbouwen, dan kom je op een totaal van 5.00 m. uit. En dat mag niet zomaar.
Je hebt voor je 2e aanbouw wel een vergunning nodig.
Ik zou nog eens bellen naar de gemeente. Misschien zijn ze je vergeten of is er iets misgelopen omdat ze denken dat het afgehandeld is, gezien hun reactie.
Vraag de toezegging wel schriftelijk!

http://www.woonhelpdesk.nl/index.php?wonen=15&artikel=186&onderwerp=Bouwvergunning%20of%20bouwvergunningsvrij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is per gemeente verschillend
hier in heumen is het niet nodig
maar dat ligt er ook aan hoeveel tuin je over houd.
en hoe groot je uitbouw zal zijn ,
maar zo als je zelf zegt 2,5 meter ,moet volgens mij gewoon zonder vergunnign kunne

maar voor de zekerheid zou ik het altijd even na vragen bij de gemeente
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heb je er wel een nodig. Het beste is het gewoon bij de gemeente navragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja de kans is groot, dat de gemeente uiteindelijk nee zal zeggen, omdat het reeds al 2.5 m is uitgebouwd.
Dus zal je aan een vergunningaanvraag vast zitten.