Welke rechten heb je als huurder, als de inbraak gevoeligheid van jouw flat hoog ligt?

onze fiets is nu al voor de vierde keer gestolen. Ik heb net alliantie (verhuurder) gebeld. Om te vragen of ze inbraakstrips kunnen plaatsen. Of slot vervangen. Maar dat doen ze niet. Er is namelijk iemand in mijn portiek die de woning gekocht heeft. En dus valt het onder vereniging van eigenaren ofzo.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oja misschien belangerijk. Wij betalen gewoon service kosten elke maand.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Het beste antwoord

Ik zou ze gewoon zelf aanbrengen. (wel toch voor de zekerheid met de verhuurder checken of dat mag) Je kunt ze als je verhuis evt meenemen (als ze los te krijgen zijn :) ).
Maar ik zie nog een reden om het niet via de verhuurder te doen. Als het via de verhuurder gaat dan heeft iedereen strips op zn deur en als de inbrekers dan neit naar een andere flat gaan heb je evenveel kans op een inbraak als nu. Als jij de enige bent met strips dan is de kans op ene inbraak bij jou wel veel kleiner. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee: +

Andere antwoorden (2)

Complexen met zowel huurders als kopers zijn altijd een bron van ellende. De verhuurder is lid van de VVE en zal daar zoveel mogelijk op afschuiven.
De verplichtingen van verhuurder naar jou staan in je huurcontract. Sloten van berging vallen daar meestal wel onder. Extra maatregelen zoals strips doorgaans niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de verhuurder is dus ook lid van de VVE net als die ene koper. Ze zijn dus duidelijk bezig de flats te verkopen. Maar extra beveiliging om diefstal te voorkomen is echt voor rekening van de huurder of eigenaar.
ronron1212