Mag een verzekering je extra laten betalen omdat je de rekening niet betaald hebt als je die te laat gelezen hebt?

Ik kreeg 2 weken geleden een rekening van de zorgverzekering die ik voor 29 aug moet betalen. Heb hem gewoon betaald. Ik vroeg mij het volgende af, stel je bent op vakantie en je krijgt in je vakantie die rekening en komt pas 10september weer terug en ziet dan de rekening. Mag de verzekering je dan extra kosten laten betalen omdat je niet op tijd betaald hebt. Het is logisch je voor een bepaalde datum moet betalen, maar als je op vakantie bent, kun je toch niet apart thuiskomen om je rekeningen te bekijken? Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

meestal krijg je eerst een herinnering, en dan nog een, en daarna worden er kosten berekend.
je hoeft dus geen problemen te verwachten als je voor een week of drie op vakantie gaat.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het.+1
ronron1212
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Een rekening van je zorgverzekeraar komt maandelijk ongeveer op hetzelfde moment. Je wordt geacht daar rekening mee te houden. Je kan eenvoudig met internet bankieren je rekeningen agenderen. Een vakantie met de daarbij behorende reden "niet op tijd gezien" is dus geen reden om te laat te betalen. De extra kosten zijn terecht. Er is immers ook iemand gewest die jouw een extra brief heeft moeten sturen. Dat kost tijd en geld.