Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heet de plaats tussen 2 plaatsnamen?

Ik heb een vraag waar ik zelf geen andwoord op weet. Als ik bijv in de plaats Alkmaar rijd en zie een bord van einde Alkmaar waar rij ik dan. Aangezien ik dan 1 km later een bord krijg welkom in heilo. Het is een beetje moeilijk uitteleggen hoop dat iemand hier andwoord op weet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
935

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat is geen plaats, het is gewoon een stuk grond van de gemeente/provincie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gedeelte is Alkmaar, andere gedeelte is heilo. Het plaatsnaambord is namelijk niet de plaatsgrens maar einde/begin beboude kom. De grens tussen 2 plaatsen is meestal 'n weg,straat,weggetje of zandpad maar zelden als grens zichtbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer waarschijnlijk rijd je dan nog wel op het grondgebied van Alkmaar, maar niet meer binnen de "bebouwde kom". Ergens tussen Alkmaar en Heiloo zal je de "gemeentegrens" (onzichtbaar) tussen Alkmaar en Heiloo passeren en zodra de bebouwde kom van Heiloo begint het bord "Heiloo" zien staan. Alle gemeentes in Nederland grenzen aan elkaar. (zie afbeelding).

Toegevoegd na 3 minuten:
Je bevindt je dus altijd ergens op het grondgebied van een gemeente, soms binnen, soms buiten de bebouwde kom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De borden einde / begin bebouwde kom geven de grens aan waar de verkeersregels veranderen ; 50 ipv 80 of andersom. gemeentes lopen door tot tegen elkaar aan . het kan zelfs zo zijn dat je in het zelfde dorp woont, maar in een andere gemeente. Dat komt door de gemeentelijke herindelingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding