Wat kost een gevangene per dag?

Ik zie zoveel uiteen lopende informatie op internet.. varierend van 200 tot 700 euro. Wat is het nu echt?

Toegevoegd na 1 uur:
In Nederland.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3K

Antwoorden (4)

Dat ligt eraan waar. In Panama ofzo kost het niet meer dan wat brood en water dus een paar cent per dag per gevangenen.
In Nederland ligt het vele malen hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar daar moet toch zoiezo nog licht water bij ?
itsme
13 jaar geleden
en gebouw en bewaking en en en...
Een gevangene kost de samenleving tussen de 145 en 180 euro per dag in Nederland. In België is dit 102 Euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sh#t zeg, center parcs is nog voordeliger maar moet je wel helemaal zelf bekostigen.
De prijs die de gedetineerde de samenleving kost, hangt mede af van de berekening.

Als je alles mee wil rekenen..moet je namelijk ook kijken wat het de samenleving oplevert.

Laten we even kort een denkbeeldige gedetineerde bekijken:

Kees Boef heeft een jaar gevangenisstraf opgelegd gekregen en moet die tijd volledig uitzitten.

Allereerst kost het de staat dan de kosten van de rechter, officier van justitie alsmede die van het politieapparaat.

Hij kost de samenleving verder: Een ruimte die ooit gebouwd/verbouwd moest worden en dus o.a. door afschrijving in waarde afneemt.

Vervolgens moet hij bewaakt worden..wat ook heel veel geld kost.

Voeding is de volgende kostenpost en ook de recreatieve bezigheden als tv, films enz. in hun 'vrije tijd'

'Loon' voor verrichte werkzaamheden..hoe gering dat bedrag ook is..doet ook mee.

En tenslotte moet eventueel het gezin van Kees Boef gedurende een jaar lang onderhouden worden..ook door de gemeenschap.

Wat het oplevert: Werkgelegenheid en dus belastinginkomsten.

1 Heel het justitiële apparaat alsmede de rechter ontvangen inkomsten en betalen dus belasting..

2 Gevangenissen moeten gebouwd en verbouwd en of gemoderniseerd worden.

3 De cipiers betalen loon/inkomstenbelasting en besteden hun inkomen aan de samenleving.

4 Tenslotte levert het de samenleving een zekere veiligheid op, die niet in geld uit te drukken is..als Kees Boef een jaartje uit de roulatie genomen is.

Bij elkaar komen de kosten ruim boven de zeshonderd euro per dag als de onderhoudskosten van zijn familie enz meegerekend worden.

En tegen de driehonderd..als dat niet het geval is..dus als de genoemde kosten en de opbrengsten buiten de berekening worden gehouden.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die vastzitten, zitten daar in persoon.
Mensen denken dat het met ons belastingcenten betaald wordt maar dat is niet zo.
Mensen zouden zich meer moeten verdiepen wat het systeem is en hoe het werkt.
Je persoon is een trust/corporatie hiermee wordt het betaald zonder dat mensen het weten.

Kijk alleen maar naar amerika wat er allemaal gebeurd.
Mensen worden wakker en zien het systeem voor wat het is. Het is zo corrupt als het maar kan.
Alle rekeningen die mensen bijv. krijgen staat op de persoonsnaam. Je persoonsnaam is een onlichamelijk onstoffelijk goed van waarde. Is hartstikke veel geld waard. Ze willen altijd je persoonsnaam hebben. We zijn immers gewaarschuwd voor wolven in schapenkleren.
Het zijn allemaal winstgevende bedrijven meer niet.
America bijv. is een corporatie ook een winstgevend bedrijf. Ze vertegenwoordigen personen en geen mensen.
Kijk maar naar je stemkaart dan zie je de persoonsnaam.
Je hoort ze toch wel eens zeggen je moet kapitein van je schip worden. Wat ze bedoelen is dat je controle over je trust/corporatie/persoon moet krijgen.
ook hoor je ze wel eens zeggen kerk en staat gescheiden.
Waarheid en fictie (fictie is je persoon)
Google naar Secured Party Crediteur of Accepted for Value of The Strawman, Security of the person etc
Voor mensen met schulden of hypotheek of rekeningen kunnen alles acepteren voor de waarde dan wordt het verrekend.

bekijk deze video dit is part 9 maar je moet 10 en rest ook bekijken. Verteld ook hoe het gevangenis systeem werkt.

http://www.youtube.com/watch?v=wK3JYEofRks