Mogen producten waarvan de houdbaarheidsdatum verstreken is nog verkocht worden?

Ik heb op een webwinkel diverse Amerikaanse producten gekocht. Je had op deze webshop ook een kopje aanbiedingen ivm. Kortere t.h.t. Heb hier 3 zakjes kool-aid uit besteld en een reep chocolade.
Heb nog meerdere kool-aid zakjes besteld voor de normale prijs.
Nu krijg ik vandaag 05/07/2014 de producten binnen.
Wat blijkt.... Ze hebben op de kortere tht producten een sticker over de datums heen geplakt zodat je de datum niet kunt lezen.
Heb heel voorzichtig de stickers eraf gehaald en wat blijkt.
2 zakjes kool-aid waren goed tot en met 24 april 2014 de andere kon ik de datum niet van lezen ivm het eraf trekken van de sticker en de reep chocolade was goed tot en met mei 2014.
Mag dit? Het stond wel vermeld onder kortere tht maar, ik had verwacht dat het tot eind deze maand houdbaar zou zijn en niet dat de datums al verlopen zouden zijn.
(Bij producten waarvan de datum niet verlopen is zaten ook geen stickers opgeplakt.)
De normale prijs is 75 cent en afgeprijsd 59 cent en 1 zakje van de normale prijs was ook over de datum.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
3.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze webshop bevind zich gewoon in Nederland. (Shop America
Kantoor
Ohmstraat, Nijkerk)

Het beste antwoord

Producten waarvan de THT-datum is verstreken, mogen volgens de wet worden verkocht. Als dit gebeurt, is dit op verantwoordelijkheid van de verkoper.
Mocht het product dus niet aan de verwachte kwaliteit voldoen, dan kun je je geld terug vragen. Bewaar het betaalbewijs dus goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je soms niet opgelet en spullen besteld die een verkorte THT datum hadden?
Dat moeten ze wel eerst vragen.
Die zakjes met limonadepoeder zullen niet snel bederven, de smaak kan minder worden . Wettelijk mogen ze dit verkopen, zij het op verantwoording van de firma.
Dit schrijven ze. Dus klagen en eventueel ruilen.

Houdbaarheidsgarantie van producten met een houdbaarheidsdatum:

We garanderen dat alle producten die op onze website verkocht worden nog minstens twee maanden houdbaar zijn vanaf het moment van verzenden. Tenzij anders vermeld bij de producten.

Als producten korter dan 2 maanden houdbaar zijn dan staat in de product omschrijving de tekst ‘Ten minste houdbaar tot’ met daarachter de exacte houdbaarheidsdatum van dit product.
Door deze houdbaarheidsgarantie kun je gerust bestellen zonder bang te hoeven zijn dat het product snel "over de datum zal gaan". Heb je een vraag over de houdbaarheidsdatum van een product neem dan contact met ons op.