Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Boete voor 3 breed fietsen

Als je een bekeuring krijgt voor 3 breed fietsen moeten dan alle drie een boete betalen of alleen de 3de persoon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je daar een boete voor krijgen dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo! Waar ben jij de laatste 15 jaar geweest?
Rieneke1
13 jaar geleden
drie fietsen naast elkaar.
de buitenste is de sigaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haaaaaaaaa,haaaaaaaaa, leuk Rieneke, zal ik onthouden ;)"

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Alleen de derde persoon, deze is dan namelijk in overtreding
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Degene die het meest links reed krijgt de boete. Want je mag wel met z'n tweeën naast elkaar fietsen. De derde, die dus voor het andere verkeer gevaar veroorzaakt, is verantwoordelijk voor de overtreding.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, dan maakt het mij niet uit als ik 2 breed rij en er komt nog iemand naast rijden :)
Amadea
13 jaar geleden
Waarbij ik het wel rechtvaardig zou vinden wanneer het twee maatjes zijn naast wie jij fietst en jullie gezellig met z'n drieën op weg zijn en dan beboet worden, dat je de boete met elkaar deelt. Dus niet degene die toevallig links reed voor 60 euro laten opdraaien, maar gewoon elk 20 euro betalen!
Twee personen naast elkaar mag ook niet, mits het verkeer het toelaat.

De derde is er dus 1 of 2 teveel, maar als jullie alle drie naast elkaar fietsen met ineenstemming van alle drie, vind ik dat je de boete moet delen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
"Twee personen naast elkaar mag ook niet, TENZIJ het verkeer het toelaat", bedoel je (neem ik maar even aan). Ik vermoed dat je nu precies het omgekeerde bedoelt van wat je opschrijft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@cryo: of eigenlijk mag het WEL, mits het verkeer het toelaat.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding