Wanneer vervalt ex-partner alimentatie? Welke acties moet ik ondernemen? (Zie toelichting)

Ik ben in 2006 gescheiden. Mijn ex heeft al geruime tijd een nieuwe vriend. Deze man is eigenlijk altijd bij mijn ex, maar volgens een E-mail van haar is dit niet officieel en heeft deze jongeman nog steeds (officieel) een eigen woonplek. Aan de andere kant bevestigt ze in dezelfde mail dat deze man eigenlijk het grootste deel van de tijd bij haar is.

Wat zou ik kunnen doen, en via welke weg, om de alimentatie te stoppen? Het lijkt me niet reeel dat ik iedere maand 550 euro moet neerleggen, terwijl ze al een nieuw gezin gevormd heeft, maar gewoon dingen niet officieel vastlegt, zodat ze haar handje kan ophouden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dit is heel moeilijk. Je zou moeten kunnen bewijzen dat ze samenwoont. ALs dat officieel is vervalt de partneralimentatie (niet de kinder, maar dat vraag je ook niet).
Tot die tijd is het grijs gebied. Heb je het al met advocaat besproken?
Als je met bewijs aan kan komen (gezamelijke rekening, inschrijven op haar adres) sta je sterk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als geen kinderen in het spel zit meteen ophouden met geld geven.