Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer vervalt ex-partner alimentatie? Welke acties moet ik ondernemen? (Zie toelichting)

Ik ben in 2006 gescheiden. Mijn ex heeft al geruime tijd een nieuwe vriend. Deze man is eigenlijk altijd bij mijn ex, maar volgens een E-mail van haar is dit niet officieel en heeft deze jongeman nog steeds (officieel) een eigen woonplek. Aan de andere kant bevestigt ze in dezelfde mail dat deze man eigenlijk het grootste deel van de tijd bij haar is.

Wat zou ik kunnen doen, en via welke weg, om de alimentatie te stoppen? Het lijkt me niet reeel dat ik iedere maand 550 euro moet neerleggen, terwijl ze al een nieuw gezin gevormd heeft, maar gewoon dingen niet officieel vastlegt, zodat ze haar handje kan ophouden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
596

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit is heel moeilijk. Je zou moeten kunnen bewijzen dat ze samenwoont. ALs dat officieel is vervalt de partneralimentatie (niet de kinder, maar dat vraag je ook niet).
Tot die tijd is het grijs gebied. Heb je het al met advocaat besproken?
Als je met bewijs aan kan komen (gezamelijke rekening, inschrijven op haar adres) sta je sterk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als geen kinderen in het spel zit meteen ophouden met geld geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding