Hè, mag een lid van de brandweer de ladderwagen gebruiken om aan zijn dakkapel te klussen?

Dit vindt momenteel plaats in de straat waar ik woon. De brandweermensen die erbij stonden vertelden me dat er niets aan de hand was maar dat ze een collega hielpen met het plaatsen van een dakkapel, daarvoor hebben ze twee auto's meegenomen en de complete straat geblokkeerd. Ik vraag me sterk af of dit wel toegestaan is...

Ps. Weet iemand een goede categorie voor deze vraag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel vreemd ja.
En rubriek, hm, misschien Wetgeving?
Annswers
13 jaar geleden
Ik zal het eens aan mijn oom vragen die is brandweerman

Het beste antwoord

Een totaal ander antwoord dan dat van mijn voorganger ;-)

Dat blokkeren van die straat is het punt niet. Een verhuiswagen blokkeert de straat ook, de glazenwasser met zijn hoogwerker ook, en zelfs de SRV man doet dat met zijn winkelkar. Als het geen straat is met doorgaand verkeer is dat geen enkel probleem, en geen enkele bewoner maakt er bezwaar tegen dat hij één straatje om moet rijden.

Maar dat prive-gebruik van gemeente-spullen dat deugt echt niet. Dan kan de F16 piloot ook wel op zondag met zijn familie een leuk vluchtje gaan maken boven de Veluwe, en de parkeerwachter rijdt 2 dagen prive in zijn dienstauto, als zijn eigen auto in de garage staat. En de directeur van de basisschool hoeft nooit meer een zaaltje te huren voor een familiefeest. Dat huurt hij gratis in zijn school.

Ik las dat je er verder niet wakker van ligt. Ik lig er ook niet wakker van, maar ik weet zeker dat er hier iets niet klopt. Als je het aan zou kaarten bij b.v. de gemeente, dan zul je zeker te horen krijgen, dat het niet kan en mag.

Terzijde: ik heb ook een probleem met de brandweer. Als de heren een ochtendje zijn wezen oefenen, hebben ze honger en duiken ze een uur de patatzaak in. De brandweerauto staat dan een uur lang pontificaal midden op de stoep. Als ik dat doe, krijg ik een bon. Ik moet de eerste politieagent of parkeerwacht nog tegenkomen die de heren van de brandweer een bon geeft. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is geen enkel artikel in het wetboek waarin staat dat zoiets niet zou mogen. Een straat blokkeren is wat anders, als daar geen vergunning voor is aangevraagd kan daar met succes tegen opgetreden worden.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel! Ik ben niet van plan om er echt werk van te maken maar ik ben zeer verbaasd hierover. Ik vermoedde namelijk dat de voertuigen eigendom zijn van de overheid/gemeente en dan is privégebruik niet toegestaan dacht ik.