Mag je met een elektrische loopfiets de weg op?

Een elektrische loopfiets is een eigenlijk geen fiets want je hoeft niet te trappen. Er is ook geen sprake van trapondersteuning. De 'fiets'' is volledig motorisch dwz zonder dat je iets hoeft te doen (behalve hem aanduwen) kan deze een snelheid krijgen van 25 km/uur. Maar is deze officieel goedgekeurd en onder welk naam. Als fiets of bromfiets?

erotisi
4 jaar geleden
in: Wetgeving
3.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is een mooie vraag voor degene die hem jou verkocht heeft of voor de fabrikant.

Antwoorden (2)

je mag hiermee zowel het fietspad als de stoep op en dat je verplicht bent je voertuig te verzekeren. Je moet op deze loop fiets nog steeds je benen wel bewegen.
ronron1212
4 jaar geleden
De (elektrische) loopfiets is een kruising tussen een fiets en rollator.
Onder de noemer bromfiets valt de loopfiets dus zeker niet.
De loopfiets is ontwikkeld voor mensen die niet meer kunnen of durven fietsen.

Indien de fiets de snelheid van 6 km per uur niet overschrijdt, mag de loopfiets zelfs op de stoep. Een elektrische gaat natuurlijk harder en moet op het fietspad.
Je mag zelfs met de loopfiets een winkel betreden indien er voldoende ruimte voor is.

Omdat de loopfiets nog geen specifieke plaats heeft in de vervoers/hulpmiddelen wordt de elektrische benaderd als een E-Bike.
https://www.tmannetje.nl/sitgo-loopfiets-vanaf-95000/
Toegevoegd op 21 september 2019 16:39: tekst