Kan ik een verzekering vroegtijdig opzeggen? (zie uitleg)

Een paar jaar geleden heb ik samen met mijn broer een VOF gestart. Nu wij allebei een andere (vaste) baan hebben en bijna geen tijd meer hebben om zorg te dragen voor de VOF willen we er mee stoppen.

We hebben destijds een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten die nog een paar jaar loopt.

Kunnen we nu stoppen met de VOF? Kunnen we van de verzekering af? Want ook kosten van KvK en de bankzaken lopen hierdoor gewoon verder, wat zonde is, aangezien we bijna niets meer met de zaak doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

De verzekering weet ik niet, maar met een Vennootschap onder Firma kun je altiijd stoppen. Toegevoegd na 11 minuten: Opheffingsprocedure: Meestal zullen de overblijvende vennoten de onderneming wel willen voortzetten. Eventueel trekken ze ter vervanging een nieuwe medefirmant aan. De uittredende vennoot kan zijn deel in het ondernemingsvermogen dan verkopen aan de nieuwkomer. Ook kan de zaak met alles erop en eraan worden verkocht aan iemand anders. Wil de eigenaar de zaak echt beëindigen, dan kun je alle zakelijke bezittingen verkopen en de openstaande schulden voldoen. Een eventueel restant komt geheel toe aan de eigenaren. Zo staat het in mijn M&O Boek.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100