wordt het stelen van een fiets, zeg ter waarde van 500 euro in nl net zo zwaar bestraft als het stelen van 500 euro in contanten? waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Mag ik zo vrij zijn te antwoorden voor België?

Het antwoord is nee!En dat is al tientallen jaren zo!

Daarmee geeft eigenlijk de politie te kennen dat het stelen van 250- 500-2500 euro niks is!

In Vlaanderen alleen al waren er in 2009 ,37.994 fietsdiefstallen die aangegeven werden!
Dan te bedenken dat er zeer velen zijn die geen moeite meer doen om naar de politie te stappen.

Wel doet men heel wat moeite om foute parkeerders tot het irritante toe op de bon te zetten.Vroeger was dit politiewerk maar nu heeft men dit in privéhanden uitbesteed.

Laatst stond ik op een marktplaats aan de Belgische kust bijna alleen geparkeerd,(ik had reeds 2 tickets van 1 euro genomen),voor het derde was is te laat....een bon!

Straks zullen wellicht ook de fietsdiefstallen een zaak worden voor een privéinstantie, de vraag is ,wat doet de politie nog?Want ook op bussen en treinen bedrijven,villawijken hebben ze allen hun eigen bewakingspersoneel!