Waarom zijn de regels op de radio strenger (uitleg)

Nou het is me opgevallen dat op tv veel wprd gescholden maar dat het verboden is om op radio te schelden , waarom?

Toegevoegd na 40 seconden:
Word*

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wordt

Het beste antwoord

Dat komt omdat op de TV worden de woorden weggebliept Dus gecensoreerd, dit word niet gedaan op de radio, na 9 uur mag er pas gescholden worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

omdat er meer mensen, de verkeersdienst niet mee gerekend voor radio werken dan dat er naar luisteren, de file rijders niet meegerekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De informatie die je geeft is niet juist.
Er mag op radio net zoveel als op TV. Van een verbod op schelden op de radio is dus geen sprake, en de regels zijn er ook niet "strenger".

In principe mag op radio en TV hetzelfde worden uitgezonden als dat er in kranten en tijdschriften wordt geschreven. Wel zijn er regels maar die hebben alleen betrekking op b.v. reclame, en de verdeling amusement/cultuur etc.

Op televisie en radio worden precies dezelfde regels gehanteerd, als die gelden voor jou en voor mij.
Discriminatie of laster mag dus niet, en in twijfelgevallen beslist de rechter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets meer naar 3FM luisteren en je weet dat er ook op de radio wel gescholden wordt ;)