Waarom plassen mannen staande?

n.a.v. de vraag van Bertie; waarom ze niet zo best mikken met hun 'dingetje' vraag ik me af: waarom plassen de meeste mannen staande?
Hoe groot is het taboe eigenlijk voor mannen die zittend plassen?
Durven mannen eerlijk te zeggen dat ze zittend plassen of wordt dit door de maatschappij als 'vrouwelijk, niet- mannelijk en niet-stoer gezien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Ik ben lui dus ik ga er lekker bij zitten als ik thuis ben ;-)
Ook schoner, spettert niet dus is het om de pot heen ook lekker schoon.

Maar als ik elders ben blijf ik staan, dit uit hygiënisch oogpunt. Weet ik veel hoe schoon dat ding is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Waarom zou je apart gaan zitten als je kan blijven staan? Kost meer energie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik kan er zat die zittend plassen.

Maar staand gaat sneller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik constateer zelf geen taboe over mannen die zittend plassen. Echter:

Als ik staande zou kunnen plassen zou ik het ook doen. Dan hoef je op openbare toiletten niet half boven een vieze wc bril te hangen.
Staande plassen is voor jezelf het meest hygiënisch.

Thuis vind ik het een ander verhaal, dan heb ik graag dat mannen netjes plassen en als dat niet staand kan, dan graag zittend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat staand plassen makkelijker, hygienischer en sneller is. Daarnaast is het erg lastig om op een urinoir te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is al vaker voorbij gekomen. Ik heb geen probleem om er lekker bij te gaan zitten. Heerlijk zelfs. Een sudokootje erbij, muziekje en soms zelfs een biertje. Als je lang genoeg wacht komt ook die grote boodschap vanzelf en heb je alles in een keer gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heerlijk he even lekker tot rust komen +
Thuis zit ik te plassen, maar ga in een openbaar gebouw echt niet op de pot zitten. getverdejekkie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan moet ik de vloer dwijlen ,omdat ik ff lekker zit te lezen en moeders de vrouw het niet meer kan ophouden ha ha ha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zit thuis altijd mmar ergens anders niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zittend ik vind dat veel sneller gaat : dan hoef je na die tijd de wc ook niet te controleren en schoon te maken als je niet zo goed bent in het mikken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit vaak maar niet mer haast of bij een vieze boel. Ik had een beetje verwacht dat plastuitjes voor dames populair zouden wirden maar nee. Het zou handiger zijn, soms tegen een boom, in pauzes met die rijen voor de dames gewoon naar de heren gaan... Het staat niet zo charmant maar je ziet heus niks ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft niets met stoer te maken, maar in een wc raakt 'je dingetje' in sommige gevallen de onderkant van de pot, als 'het dingetje' wat lang en de pot wat ondiep is. Ik heb thuis dan ook een pissoir. Sommige mannen gaan dan ook wel eens omgekeer om de wc pot zitten (met hun gezicht naar de muur) of hurken op de wc pot.

Jouw vraag is te generaliserend, mannen kunnen staande pissen, maar het is geen verplichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de oorsprong hetzelfde is als bij honden en andere dieren die tegen een boom plassen. De reden dat mannen staande plassen is in oorsprong bedoeld om hun territorium af te bakenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit altijd. Staand plassen geeft bij mij zo'n troep...