Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik las net dat, door de stakingen in Frankrijk, ook vliegreizen naar Spanje en Portugal vertraagd kunnen zijn. Waarom is dat? Je vliegt er toch over?

En moet ik me zorgen gaan maken dat mijn vakantie minder leuk begint??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
745

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Vliegtuigen op weg naar zuidelijker streken vliegen over Frankrijk. Dat ruim wordt bediend door de Franse verkeersleiding....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit om veiligheidsoverwegingen.
Als er problemen zijn in een land, dan is een vlieghaven nog allerter.

Dit hebben we te danken aan 11/09.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat er om het land heen gevlogen moet worden. Dan is de afstand dus langer.

Als een vliegtuig ergens overheen vliegt, zou het altijd ergens naartoe moeten kunnen uitwijken in geval van nood. Die hulpgarantie kan niet gegeven worden in een land met staking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al het vliegverkeer boven een land wordt geleid door verkeersleiders.

Wanneer er dus een staking is van o.a. verkeersleiders, kàn er eenvoudig niet over een land gevlogen worden.

Zou men dat wèl doen..dan zouden er vele vliegtuigongelukken/rampen plaatsvinden door de vele botsingen.

Je kunt dus: Ofwel om het land heen vliegen ofwel..NIET vliegen.

Helaas..meer smaken hebben we niet..

Om het land heen vliegen maakt de reis extra duur..en dus besluit men dan om maar niet te vliegen.


Groet,


Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies zoals je aangeeft, je vliegt over Frankrijk. Dus door Frans luchtruim.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding