Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je perse je SPW4 opleiding afgerond hebben om aan de slag te kunnen als SPW er?

Ik ben tegen de 40 jaar en heb veel levenservaring, ik heb werkervaring als groepsleider en ben een kind aan het opvoeden. Doe nu de opleiding SPW versneld en vraag me af of ik niet al aan het werk kan en ondertussen mn opleiding af kan maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
586

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Officieel moet je bevoegd zijn om dat werk te mogen doen. Eigenlijk is de vraag: Is er een tekort aan SPW-ers?
Alleen als er geen tekort is, zal men iemand met een diploma verkiezen boven jou. Maar soms wordt er gevraagd naar een 4de jaars student. Daar zou je wel tegen kunnen concurreren. Dus je kunt het altijd proberen. Waarom niet solliciteren en met name je werk- en levenservaring benadrukken?

Anders kun je altijd nog proberen het een stage te noemen. Dat moet je voor je opleiding toch doen en je kunt om een stagevergoeding vragen. Of je die krijgt zal afhangen van de mate waarin je zelf nog begeleiding nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb geen idee hoe het tegenwoordig zit. Toen ik de opleiding deed, deed ik de part-time opleiding. Vanaf het tweede jaar heb ik volledig als maatschappelijk werkster gefunctioneerd. Ik moest alleen een collega van een andere instituut vragen om een uurtje werkbegeleiding per maand, dat was in het tweede jaar. Vanaf het derde jaar verviel die eis.
Is prima gegaan. Ben gediplomeerd, vervolgopleiding op dezelfde manier.

Volgens mij kan je gewoon solliciteren, maar of die parttime opleiding nog zo bestaat? Informeer gewoon bij het instituut waar je gaat inschrijven, of al ingeschreven bent.
Het eerste jaar, heb ik allerlei andere baantjes gehad om inkomen te verwerven.

Als je de versnelde opleiding doet, betekent dat mogelijk dat het een compactere opleiding is van vier jaar in drie jaar of zo?
Je moet uiteraard wel de tijd hebben om te werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een dag per week ging ik naar school, In het vierde jaar, een dag en een avond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je eerlijk bent over je opleiding mag dat. Gewoon solliciteren en in je CV zetten dat je studerend bent en hoopt op xx datum je studie af te ronden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding