waarom moet ik betalen voor de telefoonkosten van een bedrijf waar ik een abonnement voor heb?

iwij hebben hier digitale tv van UPC.
je betaald daar maandelijks een bedrag voor.
er zijn geen andere providers.
nu komt het met regelmaat voor dat als we een film willen kijken of een aflevering terug willen zien dat die dan een storing aangeeft.
wij kijken gewoon tv, zitten niet aan allemaal instellingen en toch is er regelmatig een storing.
dan moeten wij bellen en betalen voor iets wat zij gewoon goed moeten regelen.
en als het nou zelden voorkomt dan zal het allemaal wel, maar bij ons komt het regelmatig voor.
zit je weer 5 tot 10 minuten aan de telefoon, is toch 50 cent.
nou is dat bedragte verwaarlosen, maar gewoon het idee dat je hun geld betaaldvoor iets wat ze gewoo moeten regelen ligt me dwars.
als zij dit 10 keer per jaar doen is het 5 euro, vermenigvuldig dat met alle leden en kijk eens hoe makkelijk je tonen/miljoenen binnen kan halen.

waarom mag dit en kan ik er als simpele burger iets aan doen?
wat moet ik doen om ervoor te zorgen dat dit stopt of kan ik er niets aan verandern?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ik vrees dat je er niets aan kunt veranderen. En als je hier al boos van wordt probeer dan eens met je mobiel zo'n servicenummer te bellen omdat je huistelefoon het niet doet en dan een of andere prutser aan de lijn te hebben die je constant in de wacht zet en dat ruim ene half uur lang!!!

Ze mogen dit dus kennelijk, hoe oneerlijk het ook is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan vragen of men bij een terechte klacht de kosten voor het verkrijgen van hulp willen vergoeden.
Wat mij een terecht verzoek lijkt.

De reden is dat zij een servicedienst hebben die geld kost.
Helaas willen ze dat de klant dan betaald voor het verkrijgen van die service.

ZO heeft Casema een egel dat het bellen van hun servicenummers voor casema klanten met telefoon gratis is. Wel naar als je verbinding plat ligt.
ZO krijg je bij UPC en Casema te horen als je ze belt voor internet storing dat alle vragen terug te lezen zijn op internet>>>>>> DIE DOET HET NIET SUFFERDS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is heel vervelend dat bellen maar je belt volgens mij gratis naar UPC net als naar andere UPC aansluiting
ronron1212