Is het officieel verboden om een tijdschrift te lezen in de winkel?

En na hoe lang lees je het en wanneer kijk je het alleen in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (7)

gave vraag!!!
gevoelsmatig zet ik de tijd op 5 minuten, als je veel bladert (waardoor je er minder uitziet of je leest) kun je het nog een paar minuten langer rekken

ik denk dat het officieel niet mag omdat je het object "gebruikt" zonder ervoor te betalen
12 jaar geleden
je knijpt misschien in de meloenen bij de supermarkt, maar je eet ze toch niet op?
je smeert toch geen creme uit een potje in de winkel op je gezicht?
bladeren doe je even, en dan besluit je tot koop of niet.
officieel staat daar geen tijd voor, maar dat voel je zelf wel aan denk ik.
Rieneke1
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat betreft die tweede optie: schrikbarend vaak heb ik meiden van rond de 16 deodorant uit een spuitbus onder hun armen zien en/of horen sprayen in een drogisterij. Heb wel eens het idee dat degene die de voorste bus koopt beduidend minder waar voor z'n geld krijgt dan zou moeten....
Rieneke1
12 jaar geleden
joh! :o
waarom doen ze dat dan?
nieuwe luchtjes uitproberen?
Amadea
12 jaar geleden
Misschien om het luchtje te testen, maar het lijkt er op dat ze het gewoon als verfrissing gebruiken. Zeker weet ik dat niet, maar of iemand die dat doet hierop zou willen reageren...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knijpen in de meloenen? Je kan ruiken of hij rijp is. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendin van mij doet dat ook vaak, deo gebruiken in de winkel. Dit doet ze vaak als ze een hele dag aan het winkelen is en weer even fris wil zijn en als ze zelf geen deo bij zich heeft, gebruikt ze gewoon die van de winkel.
Rieneke1
12 jaar geleden
bambi, je moet het maar durven! :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je bambi, nu weet ik dus zeker dat het juist is vanmezelf dat ik altijd een busje achterin het schap pak ;-)
Officieel zal het niet evrboden zijn, maar als verkoper ben je er niet blij mee, als allerlei mensen je winkel binnenkomen en in de bladen gaan lezen, waardoor de kans op kreukels en ezelsoren nogal groot wordt, waardoor ze onverkoopbaar worden
anneliez
12 jaar geleden
Staat officeel niet vast maar er zijn ook ongeschreven regels die je na moet leven zoals opstaan voor een oudere in de bus of niet een hele tijdschrift in de winkel lezen em terug zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verboden? Nee hoor, je moet toch kunnen bepalen of het tijdschrift wat voor je is? Net als dat je even aan een tester van een cosmetisch product kunt ruiken of het wat voor je is, en eventueel zelfs wat kunt opdoen. Of het maken van een proefrit in een auto, dat dwingt je toch niet gelijk tot de aankoop? En tegelijk ga je niet het hele land doorkarren zonder dat duidelijk af te spreken.

Het gaat over ethiek, en daarbinnen, fatsoen.
Als je naar je gevoel luistert en over voldoende mensenkennis beschikt weet je precies waar de grens ligt. En anders kun je die ontdekken.
Bij twijfel kun je het ook even vragen wat de kiosk verkoper ervan vindt. Dat kan namelijk heel wisselend zijn. De een kan na een paar minuutjes al beginnen te poeperen dat het geen bibliotheek is bij hem of haar, terwijl een ander heel relaxed je alle tijd van de wereld gunt die je denkt nodig te hebben om tot een goede keuze te komen.

Ik heb wel eens uit een voor mij nieuw tijdschrift een heel artikel gelezen en vond dat nodig om de kwaliteit van het tijdschrift goed te beoordelen. Ik koop veel vakliteratuur en ben zeer kritisch wat wel en wat niet. Daarbij loop ik ook wel eens met een stapel de deur uit. Daardoor heb ik geen moeite met uitgebreid bekijken en lezen.

Vanzelfsprekend is het zaak om de tijdschriften zo netjes mogelijk te behandelen en niet te beschadigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat het officieel verboden is. Maar zoiets dien je uit jezelf te weten. Zolang het tijdschrift in de winkel ligt is het nog niet van jou.
Even doorbladeren doen de meeste mensen. Maar daar moet het wel bij blijven. Dan wordt het kopen of terugleggen.

Ik krijg de kriebels van kinderen die in het gangpad van de supermarkt stripverhalen zitten te lezen, terwijl hun ouders winkelen. Dan krijg ik spontaan de neiging om er iets van te zeggen.
Tenslotte moeten wij wel betalen voor een nieuw stripboek als we het kopen, terwijl het eigenlijk al tweedehands is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is natuurlijk niet verboden, ..
Je neemt het product namelijk niet mee naar huis!

zo simpel is het.

Het proberen van deo in een winkel zou eerder niet mogen omdat je een stukje afpakt, en voor je zelf gebruikt.