Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zet je op een kaart om je deelneming te betuigen?

Iemand haar moeder is overleden op 89 jarige leeftijd ( alzheimer). Niet onverwacht maar toch vervelend. Ik wil graag iets meer op de kaart zetten dan alleen onder het voorgedrukte tekstje mijn naam. Wie weet wat inspirerende woorden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets christelijks?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

in ons hart daar wonen mensen die daar altijd thuis zijn,
en die daar altijd blijven wonen ook als ze niet meer onder ons zijn..
en dan je naam!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een dergelijke vraag heb ik ook eens gesteld, http://www.goeievraag.nl/vraag/goede-tekst-condoleancekaart.21761, misschien staan daar voor jou ook tips bij. Het antwoord van de link heb ik toen een goede tekst op gevonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niets mis met alleen je naam neer zetten. Puur dat ze weten dat je ook aan hun denkt is al voldoende. Daarnaast willen de meeste mensen ook geen uitgebreid verhaal of gedicht. En al helemaal niet wat ook op internet te vinden is. Maar iets oprecht horen van 'ik weet ook niet wat ik moet zeggen'. Dat ervaren zij namelijk ook.

Als je toch iets wilt neerzetten zou ik ivm met alzheimer iedere zin met herinnering vermijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik hoop en bid dat jullie in deze moeilijke tijd de kracht kunnen vinden om dit grote verlies te verwerken. Weet dat je niet alleen staat in je verdriet, en dat er mensen zijn waar je altijd bij terecht kan. Veel sterkte en kracht toegewenst"

Zoiets?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel sterkte met het verlies van u moeder. Voor nu maar ook voor de tijd die nog gaat komen. Helaas schieten woorden vaak te kort bij het verlies van een dierbare. Ik wens u heel veel kracht toe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangrijkste vind ik, dat je er iets op schrijft wat uit jouw hart komt. Dan maakt het niet uit wat of hoelang het is. Weet of voel je niks dan schrijf je niks extra's.
Zelf vind ik dat het eerlijkst en oprechtst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk je echt? Welke zinnen komen er in je op als je aan deze situatie denkt? Probeer dat onder woorden te brengen. Heb je fijne / speciale herinneringen aan haar? Of weet je iets over het gevoel van de vriendin naar haar moeder toe of andersom. Nog een kaartje over een paar weken kan ook heel troostend zijn.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding