Wat zet je op een kaart om je deelneming te betuigen?

Iemand haar moeder is overleden op 89 jarige leeftijd ( alzheimer). Niet onverwacht maar toch vervelend. Ik wil graag iets meer op de kaart zetten dan alleen onder het voorgedrukte tekstje mijn naam. Wie weet wat inspirerende woorden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets christelijks?

Het beste antwoord

in ons hart daar wonen mensen die daar altijd thuis zijn,
en die daar altijd blijven wonen ook als ze niet meer onder ons zijn..
en dan je naam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een dergelijke vraag heb ik ook eens gesteld, http://www.goeievraag.nl/vraag/goede-tekst-condoleancekaart.21761, misschien staan daar voor jou ook tips bij. Het antwoord van de link heb ik toen een goede tekst op gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niets mis met alleen je naam neer zetten. Puur dat ze weten dat je ook aan hun denkt is al voldoende. Daarnaast willen de meeste mensen ook geen uitgebreid verhaal of gedicht. En al helemaal niet wat ook op internet te vinden is. Maar iets oprecht horen van 'ik weet ook niet wat ik moet zeggen'. Dat ervaren zij namelijk ook.

Als je toch iets wilt neerzetten zou ik ivm met alzheimer iedere zin met herinnering vermijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik hoop en bid dat jullie in deze moeilijke tijd de kracht kunnen vinden om dit grote verlies te verwerken. Weet dat je niet alleen staat in je verdriet, en dat er mensen zijn waar je altijd bij terecht kan. Veel sterkte en kracht toegewenst"

Zoiets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel sterkte met het verlies van u moeder. Voor nu maar ook voor de tijd die nog gaat komen. Helaas schieten woorden vaak te kort bij het verlies van een dierbare. Ik wens u heel veel kracht toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het belangrijkste vind ik, dat je er iets op schrijft wat uit jouw hart komt. Dan maakt het niet uit wat of hoelang het is. Weet of voel je niks dan schrijf je niks extra's.
Zelf vind ik dat het eerlijkst en oprechtst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk je echt? Welke zinnen komen er in je op als je aan deze situatie denkt? Probeer dat onder woorden te brengen. Heb je fijne / speciale herinneringen aan haar? Of weet je iets over het gevoel van de vriendin naar haar moeder toe of andersom. Nog een kaartje over een paar weken kan ook heel troostend zijn.