Ik wil de publiciteit zoeken, waar moet ik heen?

Mijn dochter is 10 maanden geleden aangereden. Heeft daar aan overgehouden een depressie, rugklachten, ptss, en een miskraam gehad. Ook haar werkcontract is niet verlengd. (Op haar werk geloofde ze haar niet heeft nog geen kaartje, bloemetje of wat dan ook gehad.) Waardoor ze ziek uit dienst bij het UWV terecht kwam. Nog meer ellende kreeg ze op haar nek. Hoewel ze 2 weken voor ze uit dienst ging nog 100% ongeschikt was voor haar werk. Werd ze bij het UWV 100% geschikt verklaard voor haar eigen werk (IG verzorgende met verpleegkundige handelingen, dus ook medicijnen delen). Ze heeft bezwaar aangetekend en wederom 100% geschikt verklaard. De huisarts vindt het te gek voor woorden omdat ze vooral gewoon over de PTSS heen gewalst zijn. Dus er komt een beroep.(Naar de rechtbank) ondertussen zit ze in de WW. Dus het duurt heel lang voor je je geld krijgt. Ook die ellende nog. Maar nu moet ze dus tijdens het beroep gewoon voldoen aan alle eisen van de WW. Ze kan geen autorijden en alles is haar teveel. Maar ze moet gewoon komen. Het slachtoffer blijft slachtoffer en de dader heeft nog geen bekeuring gehad er is niet eens een rapport opgemaakt door de politie.. Het is gewoon te gek voor woorden dat je als slachtoffer alles moet en al 10 maanden aan het vechten bent om te bewijzen dat je echt iets mankeert. Ze wil niets liever dan werken. Dat betekent voor haar dat ze een moeder kan zijn voor haar kindjes van nu 3 en 4. Gezond is. Hoe kunnen wij de publiciteit zoeken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.5K
TurfGraver
6 jaar geleden
Heel erg vervelend dit allemaal. :(
Het gevecht met instanties om je gelijk of recht te krijgen is helaas veel voorkomend.
Over het ongeluk is weinig info.
Dus in hoeverre de ander partij hier aansprakelijk dan wel verantwoordelijk voor is?
Ik bedoel maar dat als de ander partij (dader?) de aanrijding niet had kunnen voorkomen dan wel geen schuld heeft zijn al deze gevolgen een gevolg van een 'ongeluk'. :/
Antoni
6 jaar geleden
Het lijkt mij verstandiger om in plaats van het zoeken van de publiciteit een officiële schriftelijke klacht in te dienen bij het UWV. Daar wordt serieus naar gekeken als je alles duidelijk uitlegt en aangeeft wat er volgens jou verkeerd wordt gedaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klinkt behoorlijk als David tegen Goliath. En er komen dus al rechters aan te pas, maar ik lees nergens iets over een advocaat. Heb je er wel een? Zo niet, dan met spoed een goede zien te vinden, met ervaring in dit soort zaken. Dat de politie geen PV heeft opgemaakt, lijkt me een misser, vlgs mij moet dat bij letsel altijd. Maar er is geen PV, helaas. Dat kan verhaal halen bemoeilijken. Zijn ze wel gekomen? Hebben ze de situatie gezien? Andere getuigen misschien? Dan is daar achteraf evt. nog iets mee te doen. Er is iemand aansprakelijk, maar die wordt niet vanzelf veroordeeld tot de kosten, als de benadeelde partij zich niet meldt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben het eens met Antoni. Vraag jezelf af wat je precies wilt bereiken door de publiciteit op te zoeken. Het lijkt mij verspilde moeite. Moeite die je beter kunt gebruiken voor de voorbereiding op het beroep bij de rechter. Uiteraard met bijstand van een advocaat. Al lijkt mij een klacht indienen bij het UWV op dit moment niet geboden. Er is al bezwaar ingediend en dat is ongegrond verklaard. Het UWV is kennelijk van mening dat het besluit om je dochter arbeidsgeschikt te verklaren, terecht genomen is. Dus maar het beste hopen van het oordeel van de rechter t.z.t.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Krant en of tv programma.
Regionale tv of zelfs landelijke.
Als jullie verhaal als interessant of oneerlijk genoeg gezien wordt, zou iemand er wel iets mee willen doen. Juridisch advies kun je vragen bij het Juridisch Loket, maar misschien beter juridisch advies te vragen bij een advocatenkantoor. Eerste gesprek kan gratis zijn. Ook online kun je hiervoor hulp zoeken. https://www.juridischloket.nl/
Antoni
6 jaar geleden
Een advocaat vind je eenvoudig via www.advocatenorde.nl al zijn er natuurlijk ook andere manieren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou inderdaad ook een advocaat inschakelen of juridische hulp bij het loket (gratis). Ik zou ook door een onafhankelijke psycholoog onderzoek laten doen naar de PTSS. Gemeenten doen vaak zaken met onderzoeksbureautjes die in hun voordeel onderzoeken en niet in het voordeel van de patiënt/cliënt. Arbo-artsen met weinig kennis over psychische aandoeningen walsen inderdaad ook rustig heen over de klachten (zijn ook in dienst van de gemeente; althans de gemeente huurt hen in). Dus 1 of meerdere onafhankelijke psychologen, liefst experts in trauma. Houd ook een administratie bij van alle gesprekken. Neem de gesprekken op, zorg dat je wat is gezegd op papier hebt. Zo heb je bewijsmateriaal dat juridisch kan worden ingezet. Het is cliëntje pesten in de hoop dat je maar gauw aan het werk gaat, zodat ze geen WW meer hoeven te betalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
We hebben een letselschade specialist die doet het werk naar de rechter toe. Binnen het bedrijf hebben ze gespecialiseerde mensen. Dat is het ook niet. Het gaat er om dat ook zij tegen de muur staan en niets tegen het UWV kunnen doen zolang het beroep loopt. Dat is de reden dat we de publiciteit willen zoeken. Voorlopig zijn we net op UWV geweest en heeft ze 6 weken rust gekregen. Of dat voldoende is kunnen we over 6 weken zien. In ieder geval weten we dan de weg als we iets moeten ondernemen
Antoni
6 jaar geleden
@Bo77, "cliëntje pesten" is iets te kort door de bocht, lijkt mij. Het systeem wordt onbetaalbaar als te veel mensen gebruik van een uitkering maken. Dit is ook in het nadeel van de werkenden en de belastingbetalers. Daarom wordt steeds geprobeerd om mensen zo veel mogelijk aan de slag te krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
waar het mij om gaat is dat het slachtoffer steeds meer slachtoffer wordt en de dader komt weg met niets. Het is de omgekeerde wereld

Het beste antwoord

Voor publiciteit die helpt, kun je nog steeds het beste bij echte journalisten zijn. Die hebben meer gelijke gevallen, en als ik dit zo zie lijkt De Monitor me wel een geschikte. TROS Radar kan ook.

Bedenk je wel, zou ik willen toevoegen, maar dat zul je zelf ook wel bedacht hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
De slogan van De Monitor is "Ons Onderzoek Begint bij U" . Ze zijn dus aangewezen op mensen die iets bij hun melden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goed antwoord. Maar wat bedoel je met bedenk je wel?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1 Publiciteit kan reacties opleveren die minder leuk zijn (o.a. op 'sociale' media)
2 door publciteit kan de tegenpartij juist onwrikbaar worden
3 Soms wil een TV-maker iets terug. Eigenlijk altijd, maar soms willen ze dat je van alles niet doet/zegt/publiceert. Wat ik daarover gehoord heb, ging over programma's die zaken voor je regelen, hulp bieden enz. Daar moeten soms stapels bindende afspraken worden ondertekend. Bij verwerken in een reportage zal dat vast minder zijn. Maar hoe dan ook, ik heb vrij vaak gelezen/gehoord, dat mensen die de publiciteit zochten, daar achteraf spijt van hadden. Sommige reactie wil je niet, maar sommige medestanders kunnen er ook wat van.
En "bedenk je wel" is iets anders dan "doe het niet". Het lijkt me goed ook dit met een advocaat te bespreken.

Andere antwoorden (1)

Je kan toch gewoon een krant of een televisieprogramma van jouw keus benaderen, telefonisch of via e-mail? De contactgegevens vind je op de websites daarvan. De namen van de websites vind je via Google. Meestal zijn deze websites overigens gewoon de naam van de krant of het programma gevolgd door .nl. Sommige televisieprogramma's kan je benaderen via gegevens op de website van de betreffende omroep.
Antoni