Is er een "draaiboek" van regeringen mocht Jesus terugkeren op Aarde?

Vroeg het mij gewoon een hele tijd af want als die terugkomt zal de wereld "op zijn kop staan".hoe regulier je zo iets over de hele wereld en welk volksvertegenwoordiging mag hem als eerste spreken,enz,enz.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Natuurlijk is er geen draaiboek. Anders zou je een draaiboek moeten maken voor de terugkeer van een satan, voor de terugkeer van Mohammed, voor de terugkeer van Baäl, voor de terugkeer van Wodan, enzovoort, enzovoort, enzovoort. Draaiboeken worden alleen gemaakt voor dingen die zouden kunnen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mogelijk het oude recept . Mocht hij in Saoedi Arabië verschijnen .
Meer aannemelijk is dat iets blijkt (verschijnt ) dat er buiten aards leven is .
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Schrijf het niet te snel af Cryofiel. De VS heeft immers ook een rampenplan voor een zombie aanval! https://www.google.nl/amp/nos.nl/googleamp/artikel/648351-vs-klaar-voor-zombie-apocalyps.html
Cryofiel
6 jaar geleden
Goede link, HeerVoldemort. Ik citeer uit deze link:
-- begin citaat -- Het Pentagon bereidt zich natuurlijk niet echt voor op een zombie-aanval. Het gaat om een trainingsplan, en de zombies dienen als 'anonieme' vijand. Dat heeft een reden: "Er bestaat altijd een kans dat trainingsplannen lekken, en dan moet je voorkomen dat mensen denken dat het plan echt is. Daarom hebben we niet gekozen voor een bedacht 'Nigeria-scenario', maar voor een scenario dat compleet onrealistisch is", schrijven de auteurs. -- einde citaat --
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Dat zou ik ook zeggen als ik hun was. Want die Amerikanen zijn compleet geschift. ;-) Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik vermoed dat er heel wat draaiboeken zijn voor belachelijke scenario's.

Antwoorden (1)

Ja, daar is een draaiboek voor, maar niet op regeringsniveau. De politie en andere hulpverleners zullen op zo'n moment ingrijpen.

Iemand die beweert dat hij Jezus is, zal namelijk worden beschouwd als een psychiatrisch patiënt en men zal hem psychische hulp aanbieden en als dat nodig is, zal men hem in een gesloten inrichting opnemen. Dat is wat er op dit moment in de meeste landen al gebeurt met mensen die zeggen dat ze (de teruggekeerde) Jezus zijn.
Antoni
6 jaar geleden
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Het scenario van "Left Behind" is anders.
Daarin keert Hij terug om zijn kerk mee te nemen. De gelovigen worden allemaal in 1x opgenomen. De ongelovigen blijven achter. Dan breken er inderdaad enorme rampen uit. Zou je, je dat voor kunnen stellen? Wereldwijd miljoenen mensen die verdwijnen van het ene op het andere moment. Klinkt niet erg. Totdat je kijkt wat dat betekent: Midden in het spitsuur automobilisten die uit hun rijdende auto's verdwijnen op de snelweg waar het verkeer 130 rijd. Een piloot die verdwijnt uit de cockpit. Mensen die aan het koken zijn, pannen op het fornuis die droog koken omdat niemand het gas uit zet... Dat wordt een complete chaos. Ik geloof dat zelf persoonlijk niet. Maar de schrijver van het boek wel, en met gem vele andere christenen. Stel nou dat dit toch zou gebeuren? Dan mag je wel een verdomd goed rampenplan hebben om dat op te pakken. Overigens daarna hebben de achtergebleven ongelovigen nog 7 jaar om zich te bekeren. Na 7 jaar komt Christus nog een keer om alle ongelovigen die dan nog over zijn af te maken.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Oh en ik denk niet dat er een regeringsleider is die bepaald dat hij of zij als eerste met Jezus mag praten. Want als Jezus is wie Hij zegt dat Hij is...bepaald Hij zelf wel wie Hij het eerste te woord staat.
Cryofiel
6 jaar geleden
Yep... Als, als, als, als. En als Jezus een valse profeet is zal hij hopelijk worden verslagen door de enige echte Profeet. En als die ook niet bestaat hebben de zoroastristen misschien gelijk. Dan krijg je weer heel andere scenario's dan het scenario dat jij hier beschrijft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+geweldig, dat wordt werk aan de winkel.