Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet je wanneer je iets uit verstand doet of iets uit gevoel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
737
Erna55
8 jaar geleden
Kun je zo'n voorbeeld noemen ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wanneer je iets uit gevoel doet, overdenk je niet eerst zal ik dit of zal ik dat, wat is het beste.
Het komt in je op en doet t.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je weet het eigenlijk pas nadat het fout is gegaan. Zodra je je afvraagt " Waarom heb ik er niet eerst over nagedacht?" of "Waar zat ik met mijn gedachten, hoe heb ik dit kunnen doen?"
Soms laten we ons gevoel meespelen of zelfs bepalen hoe we handelen. Onze intuïtie of voorgevoel overneemt dan de beslissing om iets te doen, terwijl ons verstand ergens waarschuwt om het niet te doen.

Voor mezelf kan ik zeggen dat ik een feilloos instinct heb en een goede intuïtie...ze hebben me beide nog nooit in de steek gelaten en hoewel mijn gezonde verstand me vaak zei dat ik niet naar mijn gevoel moest luisteren, volgde ik meestal tóch mijn gevoel, omdat ik wist dat mijn gevoel altijd goed bleek te zijn geweest.
Pas wanneer het een keer fout gegaan is, zal ik dan ook eerst nadenken voor ik een beslissing neem.

Dit geldt uiteraard niet voor iedereen, want een voorgevoel of intuïtie is niet altijd feilloos bij de meesten. Het is dan ook altijd beter om eerst alles te overdenken en de voors- en- tegens tegen elkaar af te wegen.
(Lees meer...)
amc
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding