Als marktkoopman, wat is de meest effectieve manier van het benaderen van marktbezoekers volgens jullie?

Wat is de meest effectieve manier van benaderen als mensen langs je verkoop kraam lopen en je hun aandacht wilt trekken zodat ze spullen afnemen? Wat is gewenst en ongewenst volgens jullie? (graag serieus, ik begrijp dat het roepen van "he lekker ding kijk eens even' ongewenst is... :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben zelf een aantal jaren straatverkoper geweest dus ik spreek uit ervaring. Originaliteit en humor zijn twee belangrijke factoren. Als diegene moet lachen en je sympathiek vind overkomen, of denkt van wat zegt die nou, dan gaat hij/zij vaak even stilstaan. Dat is het moment waarop je toe kunt slaan en je 'elevator speech' op hem los kunt laten.

Ken je de film / documentaire Fish? Daarin staat een viskraam op de markt in (geloof ik) San Francisco centraal. Er komen heel veel mensen op die kraam af, zelfs in de pauzes komen mensen van de kantoren in de buurt effe bijkomen door naar de vismannen te kijken. Wat doen ze dan? Veel humor, veel show, veel aandacht voor de kopers en het publiek. En vooral veel plezier hebben in hun eigen werk. Absolute aanrader om te zien!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100