Waarom is Nederland de enigste land ter wereld, waar je als je 18jaar bent legaal wiet mag kopen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De mensen boven mij zeggen dat het illegaal is om wiet te kopen, goed als we dan echt puur en alleen naar de wet kijken dan mag het niet.

Maar we weten allemaal dat als je 18+ bent je rustig naar de coffeeshop kunt gaan om een zak wiet te halen, laten we er dan maar even van uit gaan dat het "legaal" is.

Mijn beredenatie voor jou vraag is: Er was eens een man en die dacht: Wat maken we ons druk om een stel gedroogde plantjes? En die vent had helemaal gelijk, en sindsdien kunnen we het kopen.

Het gaat om vrijheid, wij mogen zelf beslissen of we blowen of niet, en dat is een prachtig iets wat we echt moeten koesteren.

Tegenwoordig doen we ons nog wel voor als een tolerant en liberaal land, maar we weten allemaal dat dat niet meer zo is met al die regeltjes en overheidsbemoeienis.

Verder is de hele cannabis geschiedenis te vinden op wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Marihuana
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja mee eens .. ..

Andere antwoorden (3)

omdat andere landen niet ze ruimdenkend zijn als nederland.
Nederland loopt vaak voorop met bepaalde dingen
zo was nederland ook mee van de eerste landen waar een homohuwelijk mocht en mensen euthanasie mochten plegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is het niet. Nederland is misschien een land waar gebruik gedoogd wordt, en handel in kleine hoeveelheden ook wanneer dit binnen bepaalde voorwaarden gebeurt, maar de letter van de wet zegt nog altijd dat het in feite verboden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook in Nederland mag je op je 18de NIET legaal wiet kopen.
Het is in Nederland nog steeds illegaal om wiet te kopen, verkopen en te bezitten. Dit wordt echter momenteel in Nederland voor kleine hoeveelheden en onder bepaalde omstandigheden gedoogd.
Wat gedogen is en waarom dat mag kun je terugvinden bij mijn antwoord op de vraag "Waarom men dingen gedoogd?" Te vinden onder Maatschappij --> wetgeving