Als je een (niet al te) bekende twee keer tegenkomt in een zeer korte tijd, wat zeg je dan de tweede keer?

Voelt zo raar om dan te doen alsof je elkaar niet ziet, en weer gedag zeggen voelt ook een beetje raar. Als het nou je beste vriend of vriendin is, geen probleem,... Maar zijn woorden als "nogmaals" of "alweer" dan gebruikelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Volg je me soms? Ik heb een dejavu! Alweer! Derde keer trakteren! Waar gaan we straks naartoe? Zo, nou is het wel weer welletjes! Doei!

Dan zeg ik vrij standaard: "Hé, derde keer trakteren!"

Ha, die ESVW; Gewoon een beleefde groet en dan iets als "dat is ook toevallig" erachteraan. Mooi genoeg, toch?

Tuurlijk kan dat, eventueel met een vette knipoog. Wat je ook vaak hoort is : volgende keer trakteren, hoor!! Ik geef meestal mijn breedste grijns in het voorbijgaan, de tweede keer.

...wat is de wereld toch klein hè?

Niet over nadenken, gewoon dat doen wat je spontaan doet. Bij mij is dat meestal: nogmaals gedag zeggen, met een lach in de stem en de lichaamshouding. Of, afhankelijk van wie het is, begroeten met: "Goh, daar heb je hem ook weer!" Wel met een lichaamshouding die als het ware een knipoog uitstraalt. Een simpel "Hee, alweer!" of "Nogmaals goeiemiddag!" is ook prima. Doe gewoon, doe spontaan, dan is het prima, en dan voelt ook die ander zich niet zo opgelaten.

je kan zeggen: -3de keer trakteren -he zo zie ik je nooit en nu 2 x achterelkaar -nou das toevallig,kom ik je weer tegen -ik zou bijna gaan denken dat je me achtervolgt -wereldje is klein zo he Waarom doen of je elkaar niet ziet gewoon even een hoi of hallo kan nooit geen kwaad toch?

Geen zorgen, voordat je iets hebt kunnen bedenken om te zeggen heb je namelijk al gesproken. ;-)

Gewoon opnieuw vriendelijk groeten.

ZWAAI en je zegt grappig zeg dat ik je weer zie.

Drie maal is scheepsrecht. Driemaal is scheepsrecht betekent meestal: 'als iets twee keer niet gelukt is, lukt het de derde keer vast wel'. Het wordt ook wel gebruikt om te rechtvaardigen dat je iets voor de derde keer doet, of als je iemand voor de derde keer tegenkomt.

Bronnen:
www.onzetaal.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100