Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het voor jou een afweging niet naar een bepaald land op vakantie te gaan, als je weet dat ze de mensenrechten schenden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
687
AWM
14 jaar geleden
Kan iemand me een land aanwijzen waar dat niet gebeurt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat zou voor mij geen reden zijn. Je kunt die mensen daar zelfs helpen door er te komen.
We zijn vorig jaar op Cuba geweest, ook niet het meest vriendelijke land voor haar inwoners. Ze mogen er officieel niet eens praten over de toestand van het land en de politiek. We hebben een gids gehad, die er heel graag over wilde praten, maar toch eerst verzekerd wilde hebben dat we nooit zouden vertellen wat hij ons verteld heeft.
Hij vond het fijn om zijn verhaal te kunnen doen (en ook de in zijn ogen erg grote fooi deed zijn ogen glimmen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Yep.

Wij zijn eenmaal naar Amerika geweest. Het zuidwesten, en vooral de ruwe gebieden buiten de steden. Prachtig!

Toen Bush aan de macht kwam, konden we echt niet meer naar Amerika.

Nu kan het weer. Nog even sparen, en dan gaan we weer lekker rondtrekken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roflmao!
Ja dat is wel een afweging. Toch is dat moeilijk, want in veel landen wil dit nog wel eens gebeuren. Toch wil ik zo veel mogelijk van de wereld zien en ik moet eerlijk zeggen, dat ik me daar niet echt door tegen laat houden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet direct, overal worden mensenrechten geschonden ook in Nederland. Wel zou ik bijvoorbeeld niet naar Zimbabwe gaan wegens die situatie aldaar. Meestal zijn landen waar ze mensenrechten schenden ook niet echt de toeristische landen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het intreseert me weinig, je moet je maar aanpassen als dat hun wet is en voor hun schenden ze geen wetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou inderdaad getuigen van goede smaak niet naar een land op vakantie te gaan waar de mensenrechten met de voeten getreden worden. Dit is een vorm van civisme of burgerplicht die ons land een morele status geeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat jij me wel volgt in gedachtengang +1
Ook in het Amerika van Obama zit Troy Davis op zijn executie te wachten, beschuldigd van de moord op een agent, een moord die hij naar alle waarschijnlijkheid niet gepleegd heeft.
Waar de mensenrechten massaal worden geschonden daar blijf ik weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef mij een overzicht van de landen waar geen enkel mensenrecht wordt geschonden en ik geef je het antwoord op je vraag...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er keuze genoeg is laat ik niet alleen dat soort landen links liggen maar weiger ook naar landen te gaan waar kinderarbeid niet verboden is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor...

Maar geloof niet dat dit sinds Franco nog in Spanje het probleem is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding