Is het onverstandig contact met je ex te blijven houden als je geen kinderen heb?

wij zijn zonder ruzie uitelkaar gegaan,maar mijn huidige partner zegt,het is niet normaal om noch contact te onderhouden uit is uit

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe lang jullie bij elkaar geweest zijnen of er getrouwd is. Zelf vind ik dat je huidige partner je niet zou moeten verbieden over je vorige relatie na te denke en dan is soms een goed gesprek met je ex nodig. Mogelijk is je huidige partner bang/jaloers en vreest deze dat de oude vlam tussen jou en je ex zal opwaaien. Dat je partner wenst dat je geen contact hebt met je ex is begrijpelijk maar wel een wantrouwende en claimende houding aanneemt. Je bent geen eigendom van je ex en ook niet van je partner, mogelijk moet je nog dingen verwerken. Krijg je daar de kans niet toe dan legt je huidige partner een bom onder jullie relatie en dat is in mijn ogen zeer onhandig. Je zult toch af en toe met je ex willen kunnen praten, vind je partner dat niet goed dan gaat dat waarschijnlijk stiekem gebeuren en dat is veel gevaarlijker. Je partner moet je verleden accepteren, anders ontkent hij een heel stuk eigenheid van je. Die angst en bezitsdrang is een veel groter risico voor jullie relatie dan een goed contact met je ex. Dat mag je je partner rustig voorhouden. Hierbij ga ik er van uit dat je geen mensen aan het lijntje houdt want dat zou erg unfair zijn. Kom dus eerlijk voor jezelf en je verleden op, anders heb je geen fijne toekomst!! Waar hij staat kun je ook zij lezen.

dat ligt er helemaal aan , kunnen jullie vrienden blijven (ik denk het niet aangezien je ex er niet zo een behoefte aan heeft) maar sommige mensen kunnen het wel die zijn gewoon vrienden (met of zonder kinderen ) en er zijn er ook bij die elkaars bloed kunnen drinken , het ligt aan beide partijen maar in dit geval geeft je ex eigenlijk al aan het niet te willen Toegevoegd na 37 seconden: o sorry schreef ex maar bedoelde dus huidige partner (niet goed gelezen sorry)

Die relatie is een afgesloten boek. Je bent verder gegaan. Uit respect voor je huidige relatie, de andere relatie verbreken. Het brengt alleen ergenissen en jaloezie met zich mee.

wat al vaker is gezegt, waarom geen vrienden blijven? misschien is je partner wel bang dat je nog gevoelens voor je ex hebt. praat er met hem over. juist omdat jullie zonder ruzie uit elkaar gingen is het goed om contact te houden. en helemaal niet rar. zorg er alleen wel voor dat je niet wordt verleid, je weet nooit...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100