Is het onverstandig contact met je ex te blijven houden als je geen kinderen heb?

wij zijn zonder ruzie uitelkaar gegaan,maar mijn huidige partner zegt,het is niet normaal om noch contact te onderhouden uit is uit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe lang jullie bij elkaar geweest zijnen of er getrouwd is.

Zelf vind ik dat je huidige partner je niet zou moeten verbieden over je vorige relatie na te denke en dan is soms een goed gesprek met je ex nodig.

Mogelijk is je huidige partner bang/jaloers en vreest deze dat de oude vlam tussen jou en je ex zal opwaaien.

Dat je partner wenst dat je geen contact hebt met je ex is begrijpelijk maar wel een wantrouwende en claimende houding aanneemt.

Je bent geen eigendom van je ex en ook niet van je partner, mogelijk moet je nog dingen verwerken.

Krijg je daar de kans niet toe dan legt je huidige partner een bom onder jullie relatie en dat is in mijn ogen zeer onhandig.

Je zult toch af en toe met je ex willen kunnen praten, vind je partner dat niet goed dan gaat dat waarschijnlijk stiekem gebeuren en dat is veel gevaarlijker.

Je partner moet je verleden accepteren, anders ontkent hij
een heel stuk eigenheid van je.

Die angst en bezitsdrang is een veel groter risico voor jullie relatie dan een goed contact met je ex.
Dat mag je je partner rustig voorhouden.

Hierbij ga ik er van uit dat je geen mensen aan het lijntje houdt want dat zou erg unfair zijn.

Kom dus eerlijk voor jezelf en je verleden op, anders heb je geen fijne toekomst!!

Waar hij staat kun je ook zij lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

dat ligt er helemaal aan , kunnen jullie vrienden blijven (ik denk het niet aangezien je ex er niet zo een behoefte aan heeft) maar sommige mensen kunnen het wel die zijn gewoon vrienden (met of zonder kinderen ) en er zijn er ook bij die elkaars bloed kunnen drinken , het ligt aan beide partijen maar in dit geval geeft je ex eigenlijk al aan het niet te willen

Toegevoegd na 37 seconden:
o sorry schreef ex maar bedoelde dus huidige partner (niet goed gelezen sorry)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die relatie is een afgesloten boek. Je bent verder gegaan. Uit respect voor je huidige relatie, de andere relatie verbreken. Het brengt alleen ergenissen en jaloezie met zich mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er helemaal aan. Als jij graag contact met je ex hebt, dan kan ze jou dat niet verbieden. Anderzijds is het natuurlijk niet prettig voor je huidige partner. Als je huidige partner zich er niet prettig bij voelt, moet je dat mijns inziens ook respecteren. Kijk of jullie er samen uitkomen. Praten met je partner zal je helpen om duidelijkheid te krijgen. Misschien is er wel sprake van jaloezie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moet je dat respecteren? Zolang je gewoon op normale, vriendschappelijke basis met je ex omgaat, is dat onprettige gevoel van haar een innerlijk probleem van haar. Het is eerder andersom, dat zij die vriendschap moet respecteren en wat aan dat innerlijke probleem moet doen.
waarom zou je geen vrienden kunnen zijn?
dat een relatie strandt, wil nog niet zeggen dat je elkaar nooit meer moet zien.
de man waar ik mee heb samengewoond van '80 tot'87 is nog steeds een heel goede vriend.
gelukkig heeft z'n vrouw daar geen problemen mee, sterker nog, wij zijn ook bevriend :)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1,,en allebei geen haatgevoelens die aan je vreten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens. waarom zou je contact moeten verbreken? Ook als de ander dan jaloers zou worden, dan nog... Aan jaloezie kun je werken, zoiets kan overgaan. jaloezie is een vorm van angst, confrontatie is het beste middel om over een angst heen te komen. Verder zie ik geen reden waarom jij niet mer je ex om zou mogen blijven gaan. je hoeft elkaar toch niet allemaal de hersens in te slaan terwijl je ooit van elkaar gehouden hebt? Wel of geen kinderen als je wel een vriendschappelijk klik hebt is dat toch mooi. Geniet ervan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
+ van mij rieneke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan inderdaad prima. +
Je zegt er duidelijk bij dat je geen kinderen hebt met je ex, dat heb je dus meegenomen in je vraag. Met je ex heb je herinneringen maar ook niet meer dan dat. Met je huidige partner heb je een relatie, daar moet je voor gaan. Je blijft hoe dan ook altijd een zwak houden voor elkaar na een relatie, je huidige partner weet dat ook. Denk daar goed over na, contact houden heeft een brede betekenis. Maak het niet te breed, beperk het contact met je ex, anders zal het je huidige relatie de das om doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een relatie hebben is heel wat anders dan een vriendschap. Ik vind het erg normaal om contact te houden met je ex (je hebt niet voor niets een relatie gehad) en zou het raar vinden om geen contact meer te hebben. Ze zijn toch onderdeel van je leven geweest. Je huidige partner klinkt me wat bezitterig in de oren en ik zou zeggen tegen je huidige partner take it or leave it!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft natuurlijk niet bezitterig te zijn, misschien de angst dat ze terug wil bij die ex of die ex haar terug wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik groot woordt bezitterig hoe weten men hoe wat de siteutie in elkaar zit misschien belast die ex te veel dan kan ik zijn huidig vriendin wel begrijpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dielyla: Antwoorder stelt ook niet het te weten. Ze zegt ook "klinkt me .... in de oren", dat is iets anders dan weten.
Mijn ex man is mijn beste vriend, al 54 jaar. De beide partners die wij hebben vinden het niet leuk maar ze hebben geen keus. Want wij zijn vrije mensen die zelf onze vrienden kiezen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is het, je bent niet elkaars bezit +
Ook ik heb nog gewoon contact met mijn ex, hij is dan niet mijn beste vriend of wat dan ook en ook mijn huidige vriend vind het maar niets, maar ik blijf altijd benieuwd hoe het zijn kinderen gaat en met hem.
Dus ik vind het niet raar. Ik heb niet elke week contact met hem, we mailen een beetje en ben ik in de buurt dan ga ik lang bij hem. Ik krijg mijn vriend echt niet mee naar hem. Ondanks dat mijn ex ook al lang een vriendin heeft. Het is lastig inderdaad. Ook mijn vriend vind als het over is is het over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat al vaker is gezegt, waarom geen vrienden blijven? misschien is je partner wel bang dat je nog gevoelens voor je ex hebt. praat er met hem over. juist omdat jullie zonder ruzie uit elkaar gingen is het goed om contact te houden. en helemaal niet rar. zorg er alleen wel voor dat je niet wordt verleid, je weet nooit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vriend is ook nog steeds goede vrienden met zijn ex.
Ze hebben ook geen kinderen samen. (met zijn andere ex wel, daar heeft ie ook nog veel contact mee) Laatst belt ie me op, had ie een middagje vrij genomen om zijn ex te helpen (de moeder van zijn kinderen) Ik heb hier geen moeite mee, zolang ie er maar eerlijk over is. Zijn andere ex gaan we regelmatig weekendjes mee weg, is hartstikke gezellig. We zijn dan wel met zijn 4en, zij heeft ondertussen ook een nieuwe relatie.
Moet kunnen mits de ander er geen moeite mee heeft. Ik weet dat ze "gewoon" vrienden zijn en een relatie die weer opbloeit hoef ik me totaal geen zorgen over te maken.
Ik zou zeggen, als je het goed met elkaar kan vinden waarom niet. Maak wel duidelijk aan je nieuwe partner dat hij/zij zich geen zorgen hoeft te maken. Stel ze desnoods aan elkaar voor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja psies zoalng er openheid is en geen geheimzinnig gedoe dan voelt dat ook veel beter. het wordt wat anders als ie steeds tiekem smsjes gaat sturen en geheimzinnig gaat doen erover.
Jammer dat je partner er zo instaat. Natuurlijk is het niet onverstandig contact te houden met iemand die een enorme positieve invloed op je leven had maar waar je niet verder mee kwam. Je kunt een goede relatie toch niet ontkennen, dat dit bedreigend is voor je partner kan ik me voorstellen. Maar het is haar of zijn onzekerheid.
Terwijl jij haar dus te kennen geeft dat zij wat toegevoegde waarde betreft verder kan gaan waar je ex was gebleven. Als je partner jou jezelf laat zijn komt het wel goed. Zoals het ook goed zit tussen je ex en jezelf.
Doe wat je goed doet.