Geld moet rollen.Dat is een gegeven, maar naar welke kant dan?

Is dat :sparen maar dan rolt het niet meer.Is dat uitgeven aan leuke dingen en wat is leuk.En als het rolt en blijft rollen waar komt het dan terecht.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Geld kan niet rollen, alleen munten kunnen dat... En uiteindelijk rolt het geld naar "nul", door de inflatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Uitgeven aan duurzame dingen. Dan "rolt" het geld naar de middenstand, deze kunnen weer gaan investeren bij groothandels en deze houden weer mensen aan het werk terwijl ze investeren in internationale bedrijven.

Zo kan geld blijven rollen en heeft jouw aankoop uiteindelijk zelfs effect in andere werelddelen.

Doordat je duurzaam koopt heb je zelf er maximaal lol van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een relatieve uitspraak. Bedoelt wordt: Je moet je geld niet in je zak houden, maar uigeven.

Het idee is:
Jij koopt een auto. De dealer verdient een paar euro. Die betaald de auto importeur. Die verdient een paar euro. Betaald de auto fabrikant. en verdient ee paar euro. Die betaald zijn werknemers, die een auto kunnen kopen & de toeleveranciers worden ook betaald. Die hebben wat geld verdient en kunnen hun werknemers betalen.

Dus jouw 10K euro houden op die manier een hele serie mensen aan het werk & zorgen ervoor dat die ook allemaal weer geld uit kunnen geven.

Als jij je auto niet zou kopen, hebben de dealer, importeur, fabrikant en hu werknemer allemaal geen gel meer, en moeten de bijstand in, wat ons -via de belastingen- allemaal weer geld kost. Dus dan betaal je nog steeds dat geld, maar krijg je niet die auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat hier bovenstaat is juist. Een toevoeging: Het geld rolt in ieder geval naar de belasting. Bij elke transactie wordt er geld betaald aan de overheid. Het is een kwestie van tijd dat een door jou verdiende euro weer terug is bij de overheid. De overheid brengt vervolgens het geld weer terug in de maatschappij (ambtenarensalaris, investeringen e.d.). Nu is het positief voor de economie als die euro sneller weer via de overheid in de maatschappij wordt teruggebracht. Dus zou het voor onszelf goed zijn om meer belasting te betalen en meer transacties te doen, geld moet dus rollen.

Alhoewel belasting betalen vaak niet een favoriete hobby is van de gemiddelde burger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij al je geld laat rollen gaat het naar de winkeliers en dan ben jij blut.De kunst is dat je weet met hoeveel geld je kunt rollen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of geld rolt dat bepaal je zelf,de een is spaarzaam,en denkt aan later,een appeltje voor de dorst,de ander maakt alles op ,en leeft nog gelukkiger,als iemand die altijd goed gespaard heeft.
Geld heb je nodig in deze maatschappij,maar om het onnodig,uit te geven die tijd heb ik gehad,maar dat zal wel met leeftijd te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld moet zeker rollen, en het liefst mijn kant op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld in de vorm van munten zal nooit van beneden naar boven rollen en bankbiljetten waaien met alle winden mee.
Als je dan wind mee hebt, heb je eigenlijk wind tegen.
Je zal echter nooit weten hoe die waait.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld genoeg hebben maakt mensen gelukkig, maar bezit maakt ongelukkig volgens onderzoek.
Zo bezien zit er niets beters op dan voldoende te verdienen om het weer uit te geven aan diensten zoals met vakantie gaan of gezellige etentjes, concert bezoek etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drs.P. had daar een goed antwoord op: Heen en weer ,heen en weer!