Is het leven soms echt zo zwaar,of maken we het met zijn allen zo zwaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 zwaar hoor

Het beste antwoord

Het ligt er aan wat jij zwaar vindt. In ieder mensenleven komen lastige perioden voor, maar uiteindelijk zullen de meesten van ons daar doorheen komen.
Zelf heb ik ook een rottijd gehad, maar gesprekken hebben me goed geholpen om het leven weer wat positiever te gaan zien.
Je kunt investeren in je eigen geluk door leuke dingen te gaan doen met vrienden/familie. Er zijn zo veel manieren om er iets positiefs van te maken, maar niet iedereen vindt dit makkelijk om te doen.

Vergeleken met derdewereldlanden hebben wij het hier helemaal nog niet zo zwaar. Kwestie van relativeren!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Is een subjectieve beleving.
De maatschappij is wel behoorlijk gecompliceerd.

Terugkijkend zeg ik: het leven was een behoorlijk karwei tot nu toe, met heel veel leuke momenten als beloning voor alle genomen "hobbels".

Ik probeer vaak te denken: Geniet van het leven, het duurt maar even. En verder af te zien van alle luxe.
Alles moet worden betaald. En dus moet je dan harder werken. Bezit moet je bewaren, ook een heel gedoe.

Een eenvoudig leven is het makkelijkst.
En verder altijd vertrouwen houden dat Het goed komt.
Hoop doet leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord van een ervaringsdeskundige +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mee eens +1
ik denk ook beide...
je eigen leven bestaat uit eigen keuzes, n eigen pad... maar wat het niet wil zeggen is dat bepaalde zware keuzes je leven zwaarder maken, dat is vaak juist het omgekeerde, ook al lijkt niet zo. dat besef je pas later.
ik denk en hoop dat ik zelf de juiste beslissingen en keuzes maak en het goede voorbeeld geef, dat is wat je er zelf aan kunt doen. jij bent de maatschappij.
zorg voor je eigen verlichting en geef t door...

en ik denk dat het leven zwaar en klote lijkt wanneer er iets vervelends of dergelijke gebeurd en dat interpreteer je dan gelijk op je hele leven...
en iets vervelends komt nooit alleen....
net zoals er nooit 1 ding tegelijk kapot gaat in je huis.... ha...
maar zodra je het los gaat zien van elkaar, ben je al een heel eind...
dan denk je; this will pass to!!!

als we nu eens met zijn allen tegelijk zeggen, het leven is leuk.
en het ook nog menen hé....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is net zo zwaar als dat jij het laat maken, Als er 100 kilo voor je op de grond ligt, kun je ervoor kiezen, dit in een keer op te tillen. echter heb je ook de keuze, dit in 10 keer te doen. Dus mensen die ervoor kiezen alles in een keer op zich te nemen. Zal het leven echt zwaar zijn. de andere groep die dat niet doet, is beduidend minder zwaar! Das het mooie van het leven, je hebt zelf de keuze bij welke groep je wilt horen! Enkel van de groep overstappen die het zwaar heeft, naar de andere, Gaat niet door het lezen van dit antwoord. dat is een proces, en processen duren nu eenmaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt soms is leven echt zo zwaar, waar je niks aan kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is heel zwaar, en sommige mensen maken weinig dingen mee, en sommige mensen hebbben van kinds af aan al de meest verschrikkelijkste dingen meegemaakt, waar ze zelf niks aan kunnen doen, maar wel de rest van hun leven elke dag enorm van lijden. Je ent gewoon zwaar verminkt, en het enige wat je doet is overleven terwijl je in je kindertijd al de doodstraf hebt gehad.